Wat is het verschil tussen de playstation, xbox en de wii?

Ik weet dat het een ander uiterlijk heeft enzo, maar ik vroeg me af wat de grote verschillen nou zijn. Ik hoef geen tips over welke ik moet nemen, alleen de verschillen en handigheid in het algemeen. Bijvoorbeeld dat de wii alleen handig is als je veel ruimte hebt bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.9K
Ritsuka
7 jaar geleden
De keuze hangt vooral af van welke games je leuk vind, en eventueel wat je vrienden spelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_(eighth_generation) De exclusives voor de 3 platformen. Wii U=Mario, Zelda
PS4 en Xbox One = voor de "serieuzere" gamers Eigenlijk is de Wii U (en de Wii daarvoor) een vreemde eend in de bijt. Spellen als CoD en BF komen er amper op, er zit geen Blu-rayspeler in, grafisch is het minder. Je koopt alleen een Wii U als je heel specifiek bepaalde games wil spelen (Mario bijvoorbeeld). Xbox One en PS4 concurreren hevig op dezelfde groep consumenten. Kijk dan vooral wat je wil spelen en wat je vrienden op welk platform spelen. Je kan namelijk nooit tegen elkaar of met elkaar spelen op een verschillend platform.

Het beste antwoord

De Wii U heeft wat meer innovatieve en familie-vriendelijke games en is niet bepaald krachtig. Op de Playstation 4 en Xbox One zijn wat meer games gericht op volwassenen, de consoles zijn ook krachtiger dan de Wii U. Ook is de third-party support (Games die niet van de maker van de console zijn.) van de Wii U minder. Bij de Playstation en Xbox moet je betalen om online te kunnen spelen. Kwa controls heeft de Wii U de gamepad, een soort tablet met een paar joysticks en extra knoppen, en daarnaast heeft de Wii U ook de bekende Wii Remote en een "klassieke" controller. De Playstation en Xbox hebben allebei een normale controller (wat Nintendo met de Wii U klassiek noemt). De Xbox heeft ook nog Kinect en de Playstation heeft Playstation move. Kijk op internet welke games je het leukst vindt en maak dan een beslissing. (Ik neem aan dat je een console wilt kopen.)