Nintendo Famicom heeft geen muziek, hoe kan dit?

Hier weten hoogstwaarschijnlijk weinig mensen iets vanaf, maar ik ga het toch proberen.

Recent heb ik een Nintendo Famicom met (PAL) RF-adapter gekocht.
Als ik deze aansluit op mijn tv's krijg ik wel beeld, echter geen geluid enkel ruis.

Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Een rondje Google leerde mij dat dit een veel voorkomend probleem is.

Wat ik er van begrepen heb is dat de doorsnee PAL tv niet in staat je Famicom beeld + geluid op één kanaal door te geven.

Je kunt (volgens deze website, ik heb het zelf niet geprobeerd bij gebrek aan Famicom) met een simpele truc controleren of het geluid uberhaupt wel werkt: http://famicomworld.com/workshop/articles/famicom-fm/

De meeste gebruikers met wel-beeld-geen-geluid-klachten nemen hun toevlucht tot een zgn "AV Mod". Hierbij dienen enkele weerstanden en condensatoren in de Famicom te worden vervangen omdat het Japanse signaal (blijkbaar) erg incompatible is met PAL tv's.

Ik heb verder geen verstand van Famicoms, maar ik denk dat je nu wat gerichter kunt zoeken naar een oplossing.