Hoe komt de kleine vertraging bij mijn xbox360?

Ik had eerst een iets kleinere tv waar alles heel snel op verliep, nu heb ik een grotere tv waarop het lijkt alsof de xbox360 iets later reageert dan dat ik een knopje op mijn controller indruk. Kan dit liggen aan de grootte van de tv of ligt dit ergens anders aan? Kan ik hier iets aan doen?

B.V.D.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reactietijd van de tv/monitor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets aan te veranderen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Althans als je heel specifiek het merk/nummer geeft kan het zijn dat er een functie op zit die iets minder lag geeft. Samsungs hebben dat wel eens op de PC-input en dan op game-modus ofzo. Maar (input)lag is in principe een vaste waarde van je TV. Je kan ook even nazoeken of jouw tv heel veel last heeft van lag.

Het beste antwoord

Dat noemen we ook wel input lag. Iets waar vooral smart TV's last van hebben omdat ze allemaal beeldverbeteraars over het beeld van de console heen sturen en dat kost tijd om te berekenen. Wanneer jouw TV beeld een halve seconde vertraging heeft, is dat niet heel spannend. Bij games is dat irritant.

Steeds meer fabrikanten rusten hun TV's uit met een PC of Game modus. Daarbij worden de beeldverbeteraars uitgeschakeld en vermindert de lag behoorlijk. Er zal echter altijd iets van lag zijn. Als jouw TV dat heeft, is dit dus de oplossing. Heeft jouw TV dat niet, moet je ermee leren leven of de TV vervangen voor een geschikter model. Helaas...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik heb bij het input menu van mijn HDMI ingang waar mijn xbox mee is verbonden de instellingen naar 'game/spel' verandert. Hopelijk wordt de lag nu iets minder.