Welke ethernet kabel+Network Adapter heb ik nodig voor playstation 2 fat en waar koop ik deze?

Ik wil graag online spelen op de PS2.
Welke Ethernet kabel heb ik nodig en waar kan ik deze kopen? (Liefst een lange, 20 meter ofzo).
Welke network adapter heb ik nodig, of is er maar een van? En vooral: Waar kan ik deze kopen?

En kan ik deze gewoon in de router stoppen? Moet ik nog WEP of WPA hebben ofzo of maakt dat niet uit? En moeten er nog bepaalde poorten openstaan?

Hartelijk Bedankt alvast!

Groeten
matthijs

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry maar als er iemand is die het tegen kan spreken hoor ik het graag. PS2 heeft nooit een online community gekend mede omdat de netwerkadapter in eerste instantie niet ingebouwd was en ten tweede omdat er amper online games waren. De kans dat er nu nog een game is die actief online gespeeld wordt acht ik dan ook nihil. Ook omdat veel spellen niet meer online ondersteund worden (de servers zijn offline). Ik kan je dus technisch wel de goede richting in helpen, maar je zal er praktisch niks aan hebben en alleen van een koude kermis thuiskomen. http://www.marktplaats.nl/a/spelcomputers-en-games/spelcomputers-sony-playstation-3/m784910784-ps3-fhat-in-zeer-goede-staat.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr Voor 5 tientjes heb je een PS3, een netwerkkabel kost niks en spellen zijn voor een paar euro tweedehands te krijgen, spellen die nog wel actief gespeeld worden en waarvan de servers wel online zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, het zou misschien kunnen kloppen wat je zegt, maar ik ben een retro gamer :P Vooral de oude Call of Duty games worden nog 'veel' gespeeld. Helaas is volgensmij alleen Call of Dutgy 3 nog op de PS2 online speelbaar. Doch, er zijn nieuwe servers gemaakt (xLink Kai) waardoor je toch (vooral in weekenden) deze hele oude games online kunt spelen. Ik weet het, helaas wordt dit niet meer veel gespeeld maar toch zou ik nog heel graag eens deze spellen online spelen. Ik hoop dat ik daarom een Network Adapter en een Ethernet Kabel kan vinden Bedankt voor de reactie :)
Matthijs
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
WEP WPA zijn voor draadloos internet. Netwerkkabels kan je overal kopen, online maar ook in een electronica/pc zaak (online vaak veel goedkoper). Of er poorten open moeten kan je het beste per spel bekijken, als een spel werkt hoef je niks te doen. anders even op een forum kijken.

Het beste antwoord

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=ps2+network+adapter&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Elke netwerkkabel zou goed moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hou er rekening mee dat het gros van de PS2 games geen werkende servers meer heeft omdat die gesloten zijn. Zoek dus eerst uit of je jouw games nog online kunt spelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het ;), er zijn wel servers (niet van de game zelf) die nog regelmatig worden gedraaid.