Welk type is nieuwer??? De gameboy advance of de gameboy advance sp...

Ik wil een gameboy kopen voor mijn peuter maar weet niet welk type ouder is de advance of de advance sp

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

De nieuwe is de advanced sp.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog nieuwer is overigens de nintendo DS Lite.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en volgende maand komt de nes 8 bit uit... kan niet wachten. maar voor nu +1
De advanced SP is al veel beter en een redelijk stevig ding, net als de eerste gameboy. De meeste spellen zijn denk ik niet echt gericht op een peuter, maar wij zijn hier zelf ook mee begonnen. Belangrijk is of je leuke spellen kunt vinden die passen bij zijn leeftijd.

Wat mijn kinderen vooral hinderlijk vonden is dat de gemaboy niet te spelen is in het (felle) licht of donker. Bij de Nintendo DS is dat een stuk beter. Maar zelfs tweedehands zijn die nog te duur voor een peuter. Ik denk dat een Gameboy advance SP een goede keuze is mits je er leuke spellen bij kan krijgen.

TIP: Kijk goed uit dat je echt Advance spelen krijgt. Dat zijn redelijk dunne (dus niet die grote vierkante). Die vierkante passen er ook wel in, maar hoorden bij de vorige versie. De kwaliteit van de nieuwe spellen is ook beter dan de oude.

Toegevoegd na 2 minuten:
NB. De Advance SP heeft wel een voorziening om in het donker te spelen (i.t.t. de gewone gameboy). Dat is nog niet helemaal hetzelfde als bij de Nintendo DS, maar een hele verbetering.

Zie ook bijgaande link met de specificaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In deze categorie zijn drie gameboys uitgekomen. Van oud naar nieuw;

Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, Gameboy Micro

De SP is een uitklap model. Hoewel hij minder stevig is dan de gewone advance of de micro, heeft hij wel verlichting in het scherm en dat is echt wel heel fijn.

De Micro is een slag kleiner dan de advance en heeft geen delen die makkelijk kunnen breken. Net als alle Advance systemen kan hij overweg met zowel de oude Gameboy spellen als die voor de advance. Advance spellen zijn uiteraard beter en herkenbaar omdat ze een brede rechthoekige vorm hebben terwijl de oude Gameboy spellen een grotere, staande rechthoek zijn.

Gameboy Micro's kwamen uit ten tijden van de invoering van de Nintendo DS en waren daardoor geen success. Nieuw zijn ze voor een paar tientjes te vinden bij de speelgoed winkels (als ze ze nog hebben).

Met andere woorden, ik zou zeker bij jongere kinderen voor een Gameboy Micro gaan.