Als de playstation geen disk meer kan lezen, kan ik 'm dan nog wel ombouwen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je met ombouwen?

Antwoorden (3)

In principe wel want bij ombouwen is geen disk meer nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Na ombouwen heb je wel een disk nodig. Ik heb een omgebouwde PS3, als ik een gedownload spel wil spelen moet ik er een originele gamedisc in doen. Wellicht dat in de allerlaatste custom firmware update dit is veranderd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de normale firmware er op hebt staan moet je trouwens eerst je PS3 laten flashen met een hardware flasher. Je kan een kit kopen voor 100 euro of meer en zelf gaan knutselen of voor 80 euro ofzo het laten doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er is nu een ander type ombouw waarmee het wel mogelijk lijkt.

http://psx-scene.com/forums/content/e3-ode-pro-going-production-end-september-3767/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, als het goed is is dat niet nodig. Want je kunt Jailbreak erin laten bouwen, en je kunt het erop zetten met een USB stick. Dus dat zou gewoon moeten kunnen. Alleen als je je Ps3 laat jailbreaken dan is de Gerantie die op je ps3 zit niet meer geldig...dus dat betekent dat als je ps3 disk nu al kapot is dat het op de kosten komt van Sony....Als je je ps3 laat jailbreaken das vervalt je Garantie....Want Sony wil niet dat je je ps3 gaat jailbreaken, dus kijk eerst even na of je nog garantie op je ps3 hebt.