Hoe lang van te voren heeft een winkel een spel zoals GTA 5 al in de winkel?

Hoe lang van te voren liggen dit soort blockbusters in de winkel (in de voorraad kasten en niet in de schappen uiteraard). Ik kan mij voorstellen als kleine ondernemer met een gameshop, je bekende/vrienden een game als deze al laat spelen oid (offline uiteraard).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

De winkels hebben hem 2 a 3 dagen in de winkel. Ik mocht een kijkje nemen in de magazijn van Saturn, tenminste, ik kon goed naar binnen kijken. Er waren een aantal dozen gesealed waarop duidelijk GTA 5 stond. Dit kan het spel zelf zijn maar misschien ook wat merchandise.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Winkels hebben dit soort games vaak een dag of enkele dagen van te voren binnengekregen, afhankelijk van de levering. Het gebeurd inderdaad wel eens dat een winkel vrienden of familie wel eens het voorrecht geven om alvast het spel te spelen of overhandigen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe weet jij dat dat gebeurt? Op de Harry Potter boeken zat ook een embargosticker....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ik hierin wel eens de gelukkige was om eerder aan een game te komen ;D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dag embargosticker. Bij de Gamemania kun je ook heel vaak je game al mee naar huis krijgen als je rond sluitingstijd voor de dag van de release even langsgaat. Doen ze helemaal niet moeilijk over.