Ik heb net geprobeerd mijn Playstation 3 aan te sluiten op een computer monitor (met een HDMI VGA kabel). Helaas kreeg ik geen beeld, is er iets mis?

Het is niet gelukt om mijn Playstation 3 aan te sluiten op mijn computer monitor (met een VGA aansluiting). Ik heb een HDMI VGA kabel gebruikt. De monitor gaf aan dat er 'Geen kabel was aangesloten". Is er een manier (evt een videoinstelling op de playstation) waarmee dit verholpen kan worden? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de playstation uitstaat zet hem aan en dan niet loslaten tot je drie piepjes hoort misschien dan?

Het beste antwoord

HDMI is niet zomaar om te zetten naar VGA. Soms werkt het, maar dan moet de uitgevende videobron het wel ondersteunen. De PS3 ondersteunt het niet. Kortom, wanneer je een VGA-monitor wil gebruiken, zul je moeten werken via component, en een kabel moeten gebruiken die component naar VGA-omzet. De reguliere component-aansluiting heb je als het goed is bij je PS3 gekregen. Je hebt dan dus vrouwtjes-RGB-component aansluitingen aan de ene kant nodig, en een VGA-aansluiting aan de andere kant; zoiets dus:
http://i.ebayimg.com/t/NEW-VGA-Male-to-Female-RGB-Y-Pr-Pb-Component-Cable-/22/!B0j8qNw!Wk~$(KGrHqV,!h8E)qqEGRffBM,0jiPZPQ~~0_35.JPG

Een andere mogelijkheid is een actieve HDMI-naar-VGA-convertor (dus een kastje dat je HDMI-signaal omzet naar een analoog RGB-signaal dan de VGA-ingang van je computer begrijpt), maar die oplossingen zijn erg prijzig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor reactie :)