Kan ik de Xbox One in het buitenland kopen?

Aangezien de Xbox One in Nederland vele maanden later uitkomt, wil ik de console graag in het buitenland kopen, natuurlijk wel binnen Europa in verband met game compatibiliteit. Het liefst wou ik de console in Parijs kopen. Zou er iets mis kunnen gaan als ik de console dan vervolgens in Nederland gebruik en er mee op Xbox Live ga? Dat de console dan geen Nederlands en Nederlandse spraakbesturing ondersteunt vindt ik verder geen probleem.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb zelf toentertijd mijn ps3 in portugal gehaald. dit heeft geen problemen opgeleverd. zelfs de taal is gewoon in nederlands.
ik neem aan dat het bij de xbox 1 niet anders werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik zou om 2 redenen de xbox one al niet uit buiten europa halen
1. Game compatibiliteit
2. Invoerrechten (extra belasting betalen)

Het beste antwoord

Ja, dat kan gewoon. Game compatibiliteit heeft er ook absoluut niks mee te maken aangezien er geen region lock (restrictie op landen buiten een bepaalde regio) op zit. De Xbox One kun je dus net zo goed uit Amerika halen als uit Parijs. Invoerrechten kunnen dan wel weer een probleem zijn, en het feit dat jij een Xbox One wil gebruiken in een regio waar hij nog niet uit is. Zie bron voor een volledige uitleg over het importeren van een Xbox One. Het is in elk geval mogelijk.