Wat is er beter aan de playstation 4 tegen over de playstation 3?

Ik vraag me al een tijdje af of ik de playstation 4 straks zal gaan kopen. Één heel groot voordeel ervan vind ik dat je met 64 spelers battlefield kan doen. Maar om daar nou €400 voor ut te geven. Kunnen jullie me misschien vertellen wat de voor en nadelen van de playstation 4 ten op zichte van de playstation 3 zijn?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je nu een PS3 koopt zal je toch over een jaar spijt hebben. Dan wordt het 200 + 400 euro. Economisch gezien is het interessanter om even te wachten en gelijk een 4 te halen. BF5 zal waarschijnlijk niet voor de ps3 uitkomen. Als hij wel komt zal het er minder uitzien en/of minder soepel lopen. Je hebt geluk. Alle andere PS's kwamen rond 600 euro(1200 gulden) uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je iets van HW-specs snapt: http://www.gamespot.com/forums/topic/29359187/ps4-vs.-ps3-comparison

Antwoorden (3)

de pkaystation 4 is vele malen krachtiger dan de ps3, wat weer mooiere graphics opleverd en idd meer spelers online kan hebben, ga je eerst eens verdiepen wat de ps4 allemaal kan en welke vette games er in ontwikkeling zijn voor de console.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel betere hardware
http://www.gamespot.com/forums/topic/29359187/ps4-vs.-ps3-comparison
Met als extra voordeel dat de hardware bijna PC-hardware is, net zoals bij de XBox One zodat PC/PS4/XB1 heel makkelijk te porten is (wordt aangenomen) en programmeurs sneller het onderste uit de kan kunnen halen.

4k2k filmondersteuning (voor hogere resolutie tv's)

Maar het belangrijkste: Over 1-2 jaar is de PS3 praktisch dood op een paar (sport)titels na. De PS4 heeft nog jaren te gaan voor er een PS5 aangekondigd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik inderdaad wachten op de ps4. Deze komt in goed 3 maandjes uit(eind oktober, begin november). Ik heb gelezen dat sony vreest dat er een tekort aan ps4's zullen zijn. Dus als je echt zeker wilt zijn van je zaak zou je hem moeten/kunnen pre-orderen.