Hoe kan ik een audio synchronisatie probleem bij GTA San Andreas (PS2) Oplossen?

( Ik denk dat je dit spel goed moet spelen/kennen voor het beantwoorden van mijn vraag )

Hoi,

Ik heb vandaag een nieuw bestelde GTA San Andreas voor de PS2 binnen gekregen.
Hij doet eigenlijk alles goed, maar ik ben iemand die op de kleinste dingetjes al opmerkingen maakt (Slechte gewoonte :$ )

Wanneer ik spring met vierkantje, en je komt dan weer neer op de grond dan hoor je het geluidje van ’‘het op de grond komen’‘. Maar ik krijg dat geluidje al halverwege dat ik nog in de lucht ben. Het geluidje komt dus iets te vroeg.
(Ik heb het dan over : Stilstaan -> springen -> neerkomen)
(Het klinkt trouwens wel iets beter als ik het volgende doe : Rennen -> springen -> neerkomen)

Een ander voorbeeld is als ik op het stand sta, ik druk op vierkantje en ik spring in de zee. Ook dan krijg je een geluidje te horen van dat je in het water springt. Maar ook dit geluidje komt net wat te vroeg.

Nu is mijn vraag : Hebben jullie dit ook? (en dat heb ik het echt over de PS2-spelers, want op de PC heb ik alles perfect).

Alvast hartelijk bedankt, want als ik weet dat anderen dit ook hebben dan kan ik weer ’‘normaal’‘ gamen :P

————-

O ja, dit is mijn hardware:
- PS2 Fat SCPH-50004 SS
- TV : JVC InteriArt
- Zwarte Dualshock 2 Controller (Die al vrij oud is, maar ik heb het ook nog met 2 anderen geprobeerd en dat gaf hetzelfde resultaat dus daar licht het denk ik niet aan)

- GTA San Andreas (PAL)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Jeetje, als het te vroeg wordt afgespeeld, dan kan het of aan het spel of de processor liggen.
Als het aan de processor ligt het zo. De muziek bevat veel bytes en het beeld niet. De processor leg dan vast dat het geluid eerder moet worden afgespeeld. Of het beeld is gewoon te traag. Heb ik ook wel eens. Als het aan het spel ligt moet je even testen met een dezelfde game ( van bijv. Je vriend). Is dat wel gelijk met het geluid, moet je om een nieuwe vragen. Anders moet je een expert met PS2 even kijken naar de PS2 van jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, ik weet niet of dat van mij normaal is. Ik heb het trouwens ook op een andere PS2 getest (Slim) en daar had ik hetzelfde. Maar de audio ligt ook niet echt enorm voor. Maar een heel klein beetje. Bijvoorbeeld als je stilstaand in het water springt komt het geluid van ''het ploffen in het water'' al iets eerder als ik nog boven het water zit. Daarom zou ik eens willen weten of iemand anders dit ook heeft. (Meeste van mn vrienden spelen dit spel niet meer of 't is kapot bij hun) Alvast Bedankt Gr
Matthijs