heb je voor 2computers, 2 laptops, 2 playstations en een xbox een 2e router nodig?

Toegevoegd na 1 minuut:
wordt het internet slomer van zoveel gebruik, en hoef je geen nieuwe kabels te laten leggen voor een andere router?

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij hebben thuis 2 laptops, 2 computers en een playstation 3. Nu er op de kamers waarschijnlijk tv's aangeschaft worden willen we nog een xbox en playstation. Is het slim daar nog een router voor aan te schaffen, is dat duur en moeten er extra kabels voor aangelegd worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er van uit gaande dat alle apparaten draadloos verbonden zijn met die ene router?
Afhankelijk van hoe goed het signaal op de kamers(boven?) is, is het niet perse nodig om een 2e router, dan wel wifi-repeater aan te schaffen.

Of het internet er slomer van wordt? Dat hangt helemaal af van de internet snelheid die hebt, en of je draadloos werkt.
Het lijkt mij niet dat je alle game consoles te gelijkertijd gebruikt? Dan zal je er vrij weinig van merken. (bij normaal internet gebruik)

Probeer d.m.v. een laptop uit of je op de kamers nog voldoende bereik hebt, en op die manier ook nog voldoende snelheid haalt.

Mocht je dit signaal te zwak vinden, dan kan je een wifi-repeater aanschaffen. Deze kan je zowel bedraad als draadloos verbinden met je router.

Al blijft het wel een feit dat je bedraad meer snelheid zal halen dan draadloos!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou een hele sterke router kopen. En misschien een internet-versterker ertussen. Ligt eraan waar je router ten opzichten van je andere apparaten staat.