De playstation 3 leest opeens niks meer ,wat kan de reden zijn ?

Ik had een ps3 ,verkocht op marktplaats ,krijg ik een mailtje hij leest geen spel bluray niks ,wat zou de reden kunnen zijn B,v,d

Toegevoegd na 8 minuten:
voor 2 weken geleden & 13 games a 175,00 verkocht ( marktplaats) bij mij thuis getest & bluray ,gekeken ,100 % ,krijg ik 2 weken later een boos mailtje ,en hij leest niks ,terwijl de playstation het perfect deed ,is er een oplossing

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook zijn dat er veel stof inzit, dat kun je eruit blazen door de playstation uit te zetten dan het "eject" knopje ingedrukt houden en dan de playstation weer aanzetten (met het knopje nog ingedrukt)
Als het goed is begint de playstation dan hard te blazen.
Met een ps3 zonder uit/aan knop kun je het doen d.m.v. de stekker erin en eruit halen met het knopje ingedrukt.

Antwoorden (4)

Het logischte lijkt mij dat het cd lezer kapot is, het kan ook zijn geweest dat de nieuwe eigenaar een poging heeft gedaan om het apparaat te jailbreaken, kan je wat meer informatie geven? Maar als de cd lezer kapot is, is die te vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak, in heel veel gevallen, is er niets mis met het verkochte apparaat maar wil de koper achteraf gewoon geld terug hebben. Jij, als te goeder trouw handelende verkoper, wordt dan opgezadeld met een probleem dat de jouwe niet meer is.

Ten eerste, als iemand iets koopt via marktplaats of op welke manier ook, dan gaat bij de koop het risico op het geleverde over op de koper.
Zeker als het om een gebruikt apparaat gaat en voor een prijs die dermate laag is zoals omschreven dan mag de koper daarvan geen garantie verwachten. De koop is zoals is en garantie tot de deur tenzij jij opzettelijk een defect apparaat hebt verkocht.

Ten tweede, als de koper pas na twee weken gaat reclameren dat het apparaat defect zou zijn dan kun je gevoeglijk aannemen dat de nieuwe eigenaar iets met het apparaat gedaan heeft (illegaal modificeren) waardoor het kapot is gegaan of laten vallen o.i.d..

Ten derde ben je in geen geval aansprakelijk voor dergelijke schades en of defecten die na langer dan enkele dagen zijn opgetreden. M.a.w. als het apparaat direct bij de koper al defect bleek dan had hij de koop ongedaan kunnen maken. Nu niet meer.

De oplossing is daarom net zo simpel: Mail de koper terug dat jij niet aansprakelijk bent als het apparaat niet meer werkt en dat hij wist dat hij een gebruikt apparaat heeft gekocht waar de prijs ook naar was. Wijs hem zonodig op het feit dat het apparaat ten tijde van de overdracht 100% in orde was en dat hij dat heeft gezien...
En dat je je daarom in alle redelijkheid niet aansprakelijk voelt en niet ingaat op ongedaan maken van de koop of tot vergoeden van reparatiekosten.

De koper mag dan zelf zijn probleem oplossen.

Succes...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg goed en compleet antwoord! :)
Mogelijk heeft de eigenaar geprobeerd om hem om te bouwen en is daarbij de lezer kapotgegaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lens beschadigd of kapot bij de xbox schijnt het te zijn dat je het apparaat niet mag bewegen of keren als er een cd in zit omdat het dan tegen de lens aan komt of dat ook bij de ps is geen idee