Kan niet je zal hem wel uit elkaar moeten halen om onderdelen schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan je speler openschroeven en focuslens van boven met een lensdoekje zeer voorzichtig van aanslag ontdoen,helaas maakt zo'n ouderwetse draaischijf heel wat wind waardoor er ook aanslag en stof in de rest van je optische blok komt.
Gelukkig zijn die cd/dvd/blueray loopwerkjes tegenwoordig dermate goedkoop dat repareren meer tijd kost dan voor twee tientjes een compleet nieuw exemplaar te kopen.
En dan kan een oudere PS er doorgaans nog sneller mee lezen ook :)
Ik weet dat er voor gewone cd-spelers speciale cd's zijn met borsteltjes erop. Deze laat je dan afspelen en zo wordt tijdens het afspelen je lens gereinigd.

http://www.blurayspelershop.nl/product/107860/philips-dvd-amp-blu-ray-lens-reiniger.html

Succes d'r mee.