Waarom kan ik niet alle spellen downloaden op mijn xbox?

Waarom moet ik voor het ene spel naar de winkel. Is er voor het andere spel wel een demo beschikbaar. Ik vind dit allemaal zo verwarrend en niet klantvriendelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat dat het beleid is wat de studio's/uitgevers mogen voeren van XBox. Een demo is ook een keuze die MS niet oplegt. Uiteindelijk zijn de Xbox spellen natuurlijk gewoon spellen van talloze studio's en een handvol grote uitgevers. Elk heeft zijn eigen idee en zolang MS geen regels opstelt voor die dingen krijg je verschil. Had MS aan het begin van de 360 gezegd, je mag alleen een spel uitbrengen voor de 360 als je er ook een demo voor maakt had het nu anders geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi MrTomaat, bedankt voor het antwoord. Het verhelderd het wel, maar ik blijf het vreemd vinden voor mij als klant. De ene keer is het dit, de andere keer dat. Leg dat maar eens uit aan mijn zoon :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klant van wie? THQ, Valve, Bethesda, Ubisoft? Je kan het juist als een luxe zien dat MS al deze bedrijven probeert te koepelen en een kanaal te hebben voor de mogelijke demo's die ze uitbrengen, vroeger was het een zeldzaamheid als je op een console een demo kon spelen, heb maar een paar demodisks ooit gezien. Voor de PC-gamers is het veel gekker die hebben zelfs meerdere kanalen zoals Steam, Origin, GoG, Onlive en dan nog allerlei losse digital downloadsites. PS3 heeft weer de rare truc uitgehaald dat je drie verschillende regiogebonden PS Networks heeft gemaakt, waarvoor je drie accounts nodig hebt. Op het Amerikaanse netwerk kan je meer of eerder demo's/games downloaden. Het is dus niet een probleem wat jij hebt als klant van MS XBox het is een verschil dat bestaat tussen de ene uitgever/studio en de andere die allebei hun product op de XBox aanbieden, op de PS3 en op de PC is het overigens niet anders soms is er zelfs wel een demo op het ene platform en niet op het andere. De echte vraag die je zou kunnen stellen is: "Waarom brengt niet elke studio/uitgever een demo uit." Die vraag heb ik namelijk ook (op een aantal soorten games na).