Platinum games zijn games die heel vaak verkocht zijn. Het exacte aantal weet ik niet precies, maar platinum wil gewoon zeggen dat het een populair spel is en dus vaak verkocht is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Platinum games zijn titels die in Europa in één jaar minimaal 400.000 keer zijn verkocht. Als een game platinum wordt, dan worden deze (in veel gevallen) voor slechts € 29,99 aangeboden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las dat o.a. het hoesje van mindere kwaliteit is als dat van een normale game.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het grote verschil is dat een platinum game zich al bewezen heeft door in grote getalen over de toonbank te zijn gegaan.
Hierdoor heeft de ontwikkelaar de ontwikkelingskosten al terug verdiend en kan hem voor een gereduceerde platinum prijs in de verkoop doen.
Dus in feite heeft een platinum game 2 voordelen: het is goedkoper dan een normale game en doordat het een bestseller is, is het waarschijnlijk wel een spel wat de moeite waard is (anders was het niet zo vaak verkocht).