Is het mogelijk om de interne harde schijf van de wii te vervangen?

De wii heeft een harde schijf van 512 mb. Dit is nog al weinig vind ik. Hierin moet namelijk alles in worden opgeslagen. spelgegevens maar ook kanalen enzovoort. Het moet toch lijkt me mogelijk zijn om op een of andere manier er een usb stick in te proppen van 4 gb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het interne opslaggeheugen zot vastgesoldeerd op het moederbord, dus misschien dat het kan als je heel goed kan solderen, zo'n 100+ verbindingen op vierkante centimeter.

Maar een save is gemiddeld 400kb, dis je kan voor 1000+ spelletjes je voortgang opslaan. Dat lijkt mij toch wel voldoende?

Als je in het daarvoor bestemde geheugenslot een sd kaartje doet kan je daar al je data (behalve savegames) op zetten en is je hele ingebouwde geheugen vrij voor savegames.

Lees ook de bron om te zien hoe dat moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies een een sdkaartje is de oplossing, gebruiken we hier ook want spelletjes van internet maken die 512 erg snel vol!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt allemaal. alleen die kanalen is het probleem. De ik heb een gesoftmodde wii. als ik wad bestandjes (de bestandjes waar het kanaal in zit opgeslagen) installeer via wad manager kan ik ze vervolgens wel op sd kaart zetten maar niet elk kanaal is te bereiken via sd kaart.