Wat voor toetsenbord is geschikt voor een PS3?

Mijn zoon heeft een ps3 en wil er een toetsenbord bij hebben. Vanmiddag zag ik er een aantal bij de kijkshop. Er waren er een stuk of 3 draadloos, dat lijkt me het handigst. Nu waren er 2 van rond de 19 en van 49 euro. Op die van 49 kan je op een knopje drukken en krijg je meteen muziek zeiden ze, dat is dan op een computer aangesloten. Alleen weet ze niet of dat ook bij een ps3 zo is. Als je een spel speelt, en je kan niet tegelijk muziek luisteren via you tube, heeft zo'n toetsenbord geen zin. Als het wel kan, lijkt het me juist wel weer handig. Weet iemand welke geschikt is voor een ps3? Mijn zoon wil er mee op internet via de tv en hij wil via youtube dus muziek luisteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Elke plug in play USB toetsenbord werkt in principe op een PS3, maar let wel op als deze special(media)toetsen heeft moet je wel even kijken of die ook playstation compatible zijn. dus voor een 10tje kun je makkelijk een toetsenbord vinden.

Toegevoegd na 59 seconden:
Overigens kun je ook bluetooth toetsenborden en zelfs je android telefoon als toetsenbord gebruiken voor de PS3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er bestaan toetsenbordjes die je op/ aan de controller kan klikken, dit is van sony en verkrijgbaar bij game winkels en media markt. Ik moet wel even vermelden dat mijn zoon mijn draadloze toetsenbord met muis heeft " geleend " als hij op internet wilde! Bij aanschaf toetsenbord stond op de verpakking dat deze ook geschikt was voor Ps3. Succes met het maken van een keuze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
opzich kan je elke toetsenboard aansluit op de ps3 echter de media toetsenborden zullen hoogst waarschijnlijk niet campatible zijn... maar sowieso kan je elke bedrade toetsenboard aansluiten, ik heb dit nog niet uitgeprobeerd maar volgens mij kan je er zelfs een muis op aan sluiten...

Ik raad je echter aan om wel eentje te nemen met draad...
omdat het assortiment hierin soms vrij onduidelijk kan zijn

ik zelf heb dan deze: http://www.bol.com/nl/p/logic3-draadloze-toetsenbord-zwart-ps3/1004004005914793/?Referrer=ADVNLGSH00201200099

Toegevoegd na 1 minuut:
die ik dan heb is vooral erg makkelijk tijdens het gamen als je bijvoorbeeld geen zin hebt om even te praten of geen headset hebt/gebruikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nog geen last van gehad... jah als je met je controller gaat gooien of je laat hem gemakkelijk vallen... maar ja in dat geval is elk apparaat wel fragiel...