Hoe heet dat electronische ruimte-spel ook al weer?

Met een wat bolle bovenkant, en blauwgrijze buitenkant als ik me goed herinner...
Met van die gele staafjes (genummerd van 0 tot 4, geloof ik) die je in een verticaal doorzichtig vlak stuk plastic moest steken om aan te geven naar hoeveel objecten (gele bolletjes, geloof ik) dat punt kijkt.

Bovenaan gingen er max. 4 rode lampjes branden: als je bijv. E5 had geselecteerd bij de vijand, en als er in 't horizontale of verticale zicht van dat punt 3 objecten waren, gingen er 3 rode lampjes branden en beepen.
Die rode lampjes stonden in een vierkant.
Begin jaren 80, denk ik...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Van jouw omschrijving kan ik me alleen maar voorstellen dat het om 'Zeeslag' gaat.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd ik dacht dat dat een -1 alleen gegeven werd als het een misleidend slecht antwoord was of een antwoord wat niets met het onderwerp te maken heeft.
Beetje jammer... Van mij een + want dit is ook wat ik dacht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De omschrijving lijkt niet op zeeslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel een antwoord maar dat geef ik niet, want als het misschien fout is krijg ik een minduimpje van mmm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kiswum:
"Vreemd ik dacht dat dat een -1 alleen gegeven werd als het een misleidend slecht antwoord was of een antwoord wat niets met het onderwerp te maken heeft.
Beetje jammer…"
Dat klopt niet - een -1 kan ook worden gegeven als 't antwoord (overduidelijk) fout is. Ondanks dat, was 't niet mijn minduimpje.
Ik kan alleen hopen dat u in de toekomst minder snel conclusies zult trekken. Foute beschuldigingen doen is ernstig. Indien u mij niet gelooft, kunt u via de knop 'contact' aan GV vragen of 't IP-adres van dat minduimpje 't zelfde is als 't IP-adres van alle andere zaken die ik hier doe (zoals deze vraag stellen). Merry X-mas! @Flipje:
Als 't antwoord goed zou zijn, wist je 't wel. Want dan klopt de beschrijving. Je twijfelt, dus dat geeft al aan dat 't antwoord niet goed is. En dan heb ik toch ook niks aan 't antwoord. En verder moet je niet zo gokken en doen voorkomen dat je 't zeker weet, want ik heb dat minduimpje helemaal niet gegeven. Zo komen ook onschuldige mensen in de gevangenis: door foute aannames. Ik kan alleen hopen dat u in de toekomst minder snel conclusies zult trekken. Foute beschuldigingen doen is ernstig. Indien u mij niet gelooft, kunt u via de knop 'contact' aan GV vragen of 't IP-adres van dat minduimpje 't zelfde is als 't IP-adres van alle andere zaken die ik hier doe (zoals deze vraag stellen). Merry X-mas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi mmm, ik heb niet gezegd dat jij het -netje gaf, maar ik geef wel toe dat ik het wel dacht, maar wie zou dat niet denken natuurlijk...
Wel vervelend dat er voor de - geen reden is opgegeven... Ik hoop dat het goede antwoord nog wel naar boven komt, want op deze manier is het voor niemand fijn. Ik wens jullie ook zeer fijne feestdagen toe en een gelukkig nieuwjaar!!
itsme
14 jaar geleden
Het is geenszins mijn bedoeling om discussies over minduimpjes op deze plek uit te lokken. Als er meer antwoorden waren geweest, had ik dit antwoord inmiddels al verwijderd maar ik laat het (voorlopig) staan opdat men weet dat dit niet het goede antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@itsme:
Er is (nog) geen discussie over minduimpjes, omdat mijn weerlegging (nog) niet is aangevochten... ;) Merry X-mas!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dudes, het gaat om een spelletje?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen spel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Chris:
De discussie gaat niet over 't spelletje, maar over een aantijging.
't Doen van aantijgingen (in elk geval door Flipje) is geen spelletje. Zulks moet te vuur en te zwaard bestreden worden.
Geen idee, ik ga het proberen, dacht ook aan zeeslag maar misschien:

Mastermind Reversi?