Ik ben op zoek naar een oude game waarbij je een stad moet herbouwen, wie weet welke ik bedoel?

Het spelletje is oud, volgens mij van de snes (maar kan evengoed ouder, nieuwe, andere console zijn)

Je bent een man die verschillende levels moet spelen om zijn verdwenen dorp terug te "toveren" telkens als je een level uitspeelt komt er een huis/personage/object weer terug.

Volgens mij krijg je op een gegeven moment hulp van een tweede karakter.

Wie weet welk spel ik bedoel?

Het is niet zelda, al heeft het iets van de eerste titels weg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je iets zeggen over het perspectief: Van boven (topdown)
Links naar rechts (sidescrollinng)
3rd person
isometric (schuin van boven, ook wel 2,5D)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het leek een beetje op de snes mario games (kwa perspectief)

Antwoorden (1)

Dark Chronicle ?!

Althans die heeft veel eigenschappen, level uitspelen, object(en) ontvangen, dorp herbouwen. Je kon ook nog foto's maken van wat ik herinner.

Het was voor de PS2 en leek niet op de oude zelda's wel op die van de N64.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Chronicle (Dark Cloud 2)

Toegevoegd na 3 minuten:
ActRaiser 1 of 2 (Super Nintendo)

http://en.wikipedia.org/wiki/ActRaiser
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn het helaas beide niet. Bedankt voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb gezocht op citybuilding games, is het andere gedeelte (de levels) meer RPG of meer actie of een mix of heel wat anders?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer rpg achtig, geloof ik. Het was ook niet zo dat je een stad moest bouwen. Je was een man en die moest "dungeons" verslaan en zo kwam het dorp beetje bij beetje terug.