moet de stekker uit het stopcontact na gebruik van de Wii?

Toegevoegd na 3 minuten:
Als ik op de Wii heb gespeeld moet ik dan erna de stekker uit het stopcontact trekken

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Zelf heb ik geen Wii maar hij verbruikt doorgaans voor gamen 18W en in standby modus maar 1,8W. Eerst dacht ik dat hij 11W verbruikte maar dit is met het zogenoemde Connect 24:
"Als je Wii is verbonden met het internet, zorgt WiiConnect24 ervoor dat het systeem die verbinding behoudt, zelfs als je niet speelt! En als de blauwe verlichting van je systeem brandt, weet je dat je een verrassing te wachten staat, zodra je met spelen begint..."

Pas in de standby-stand worden de verschillen kleiner: de Xbox 360 bleek 2,5W nodig te hebben om naar de aan-uit-knop te luisteren, de PS3 had daarvoor 1,9W nodig en de Wii kon met 1,3W toe. De pc werd in deze test helaas genegeerd, want ook een uitgeschakelde desktopmachine zal wel een paar watt lusten. Als Connect24 is ingeschakeld schiet het stroomverbruik van de Wii overigens omhoog naar 9,6W. Dat laat onverlet dat Nintendo een nieuwe overwinning kan bijschrijven: voor iedereen die zich zorgen maakt over zijn stroomrekening of over het milieu in het algemeen, is deze console de absolute winnaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Kan je doen maar 95 procent van de gebruikers doet dit niet. Wel is het verstandig te kijken of je stopcontact geaard is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om er zeker van te zijn dat er geen stroom meer verbruikt wordt, kun je het best de stekker er uit halen. Een transformator zal namelijk altijd een klein beetje stroom blijven verbruiken, ook al staat het apparaat uit.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad:)!
Ze zeggen dat het beter is, ook in geval van onweer kijken of de stekker geaard is.
Zelf doe ik dit niet, en ik ken ook niemand die elke avond de stekker eruit haalt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe hoeft het niet maar en wordt toch een klein beetje stroom verbruikt.
Doe het volgende; koop een stekkerblok met een schakelaartje en sluit hier al je apparatuur op aan.
Als je naar bed gaat zet je de schakelaar om en alles is daadwerkelijk uit.
11 jaar geleden
ja, want als je de wii aan laat staan gebruikt die een beetje stroom
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
u zal het kunnen doen. elk spelcomputer blijft stroom verbruiken dit is nooit veel maar wel een beetje. veel zal het niet uitmaken denk ik.