Een ps3 aansluiten op een HD-tv?

Hallo, ik heb onlangs een nieuwe HD-tv gekocht met alles erop en eraan. Wanneer ik echter mijn Ps3 aansluit op deze met de gewone 3kleurige kabel komt het beeldscherm achter, het is niet veel.. Slechts een halve second, maar je merkt dit probleem enorm wanneer je probeert online te spelen.. Komt dit door het scherm, mijn ps3 of moet ik hiervoor HDMI kabel kopen om te kunnen gamen op dit nieuwe scherm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaat het beeldscherm probleem dan weg zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeacht dat ben je een rare als je een HD apparaat op een HDTV aansluit met een composiet(tulp) kabel. HDMI-kabel kost je 3 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb nog geen tijd om erachter te gaan en dus nog niet kunnen proberen :)

Antwoorden (5)

Gewoon je ps3 aansluiten met een HDMI kabel aan je tv en alles zal werken zoals het moet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vertraging is geen halve seconde (dat is een eeuwigheid in shooters) hoogstens 60ms, waardes daarboven betekent onspeelbaar in een multiplayer shooter.

Een HDMI-kabel hoeft niet perse dat probleem op te lossen, als je tv veel last heeft van inputlag (uitgedrukt in milliseconden en niet te verwarren met response time) kan je kijken of je een "game" stand hebt of je moet de input gebruiken die als "PC" is gelabeled. Daarnaast alle beeldverbeterende functies uitzetten, ook 100hz.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geef even het merk en typenummer van de tv, dan ik even kijken of dit model veel last heeft van inputlag en of er bepaalde functies zijn die het verminderen/verergeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens raad ik wel een HDMI kabel aan voor de beeldkwaliteit. Van 576i naar 720p/1080p ga je wel merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal zeker een hdmi kabel kopen het word namelijk stuk mooier ervan. en toen ik paar maanden geleden een hdmi kabel kocht voor mijn 32 inch hd tv werden sommige games ook opeens full screen ipv een zwarte balk aan onder en boven kant en voor een tientje heb je er al een. en een halve seconde is heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had dit probleem ook. Ik heb toen een HDMI-kabel gekocht en het werd veel mooier beeld en er zat ook geen vertraging meer in. Oja maak niet de fout dat je een HDMI kabel koopt van meer dan 30 euro. Dat is namelijk echt niet nodig, alle kabels zijn even goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een PS3 op een HD tv met een analoge kabel is zoiets als vissen met een steen, ofzoiets.
Je moet natuurlijk een HDMI kabel kopen die je overal wel tegenkomt. Wat vele zeggen is dat het niet uitmaakt welke kabel je koopt. Dit is echter niet waar. Misschien wel qua kwaliteit van je beeld maar zelf heb ik een Sony kabel en een onbekend merk en deze gaat bijv. iets moeilijker de poort in dan de Sony. Daarom adviseer ik je zo rond de €20-30 te kopen. Je PS3 merkt zelf op dat er een HDMI is aangesloten.