PS3 speelt geen spellen meer af, wat is hier aan de hand?

Als ik mijn PS3 aandoe, geeft hij gewoon normaal het PS3 menu weer, maar als ik er een speldisc in doe, gaat het scherm even op zwart, en komt er een melding van mijn >>TV<< , niet een melding van mn PS3, van mn TV dus, die zegt : Niet ondersteund!
dit begon nadat ik er een gebrande DVD op had afgespeeld.
Is dat misschien de oorzaak?
ik hoor het graag =p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk te zeggen maar hij speelt dus echt geen games meer af zonder dat je tv het 'blokkeert'? Speel je het trouwens met HDMI?

Antwoorden (2)

als deze tekst bij mijn tv verschijnt staat ie op een andere ingang dan die van de PS3
Misschien springt jouw tv omdat je er een dvd in gehad hebt automatisch over op je dvd "afspeel kanaal"
ik heb alleen Ps3 om af te spelen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een dvd in je PS3 doet dan weet je tv niet dat het een dvd is, hij speelt af wat hij te zien krijgt.
Heb een interessant forum gevonden en misschien geeft hij je antwoord: Als je HDMI gebruikt en je PS3 een Full HD signaal doorstuurt en je tv maar HD ready is komt er te staan signaal 'niet ondersteunt', bij AV (kabel die je er bijkrijgt)' geen signaal'. Hij heeft er ook foto's bijgezet waar ik even naar zou kijken.

Even wat reacties: (Belgisch :) )
Gebruikt ge die hdmi samen met da rood, wit, geel? Da moet niet tis OF hdmi OF rood, wit, geel.

Het beste is hdmi natuurlijk.

Zet de TV aan op da hdmi kanaal en zet dan de ps3 aan maar blijf een 5 tal seconden op de on knop van de ps3 drukken tot ge een piep hoort dan moogt ge loslaten. Dan gaat die ps3 zijn instellingen van de tv resetten.

niet ondersteund => stuurt een te hoge resolutie door (bvb als tv een hd ready is en ps3 stuurt full hd door dan kan deze dat niet weergeven)
test dus wat hierboven staat (die reset)

Succes!