Hoe komt het dat ik steeds vaker de nintendo op moet laden?

Voorheen kon mijn dochter een behoorlijke tijd met haar nintendo spelen maar hij ligt nu steeds vaker op de oplader omdat hij leeg is kan iemand mij dat uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Batterijen/accu's hebben niet het eeuwige leven.

Ik weet niet of je de accu eraf kan halen, als dat kan zou je kunnen proberen de accu als hij helemaal leeg is in de vriezer te leggen voor ongeveer 12 tot 24 uur. Hierdoor zou de accu weer wat meet kracht kunnen krijgen (kristalliseren ofzo). Ik heb het wel eens met een telefoon accu gedaan en bij mij werkte het wel. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsja, accu's gaan nou eenmaal niet voor eeuwig mee.

De meeste accu's zijn na een bepaalde hoeveelheid oplaadbeurten op. Denk aan getallen als 300-400 keer. Vanaf dat moment zullen ze een stuk minder lang meegaan.

De manier van opladen speelt ook een rol bij de verlaging van de accuduur. Zo moeten accu's de eerste 10 keren minimaal 8 uur worden opgeladen en gebruikt worden tot ze helemaal leeg zijn. Na de tiende keer moet je ze al opladen als de accu''bar'' oranje is.

Oudere accu's, maar zeker ook goedkope, minder kwalitatieve, accu's gaan snel kapot als je ze oplaad voordat ze (net) op zijn. Dusja.

Voor alle duidelijkheid, ik heb het hier over accu's van mobiele apparatuur (telefoon, tablet etc). Dezelfde verschijnselen spelen ook bij andere accu's, maar een grotere accu (meer mAH) moeten langer worden opgeladen. Dus voor alle wijsneuzen, jullie snappen me.

Het beste is dat je op zoek gaat naar een nieuwe batterij. Hier zijn er genoeg van, maar probeer een originele te krijgen. Die chinese na-maak dingen zijn allemaal prut en gevaarlijk. Al helemaal als je dochter ermee speelt. Je wilt niet dat haar hand onder het zuur komt te zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je NDS aan het opladen bent en he gaat hem gebruiken kan hij een luie accu krijgen misschien is dat het probleem. En het kan ook aan de levensduur liggen. Je kan ook op internet goedkoop niewe accu's krijgen (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, goedkoop, maar niet veilig. Het is tenslotte wel zijn dochter die er mee speelt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut veilig. Ik heb een accu uit china gekocht en het werkt uitstekend. Er moet uiteraard wel een keurmerk van veiligeheid op staan dat binnen de EU geregeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let dan wel, in china hebben ze CE logo maar dat staat voor China Export.
Ga er niet zomaar van uit dat als er iets op staat het het ook veilig is. Veilig is een originele accu