Waarom is de kwaliteit van DS spellen op de 3DS zo slecht?

Ik heb laatst een DS spel gespeeld op mijn 3DS, en het was heel pixelig en ik kon het niet meer goed spelen. Op mijn DSi XL was de kwaliteit stukken en stukken beter. Het 3D-schuifje stond natuurlijk uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat de 3DS een hogere resolutie heeft dan de voorgangers (3DS heeft 320x240, de rest heeft 256x192). DS spellen geven dus een resolutie van 256x192, en de 3DS moet daar dan 320x240 van maken (de pixels worden een beetje 'uitvergroot'), wat er dan niet zo mooi uitziet.
Dat is zoiets als met oudere apps voor de nieuwere iPhones met retina display (die gingen van 480x320 naar 960x640 vanaf de 4de generatie), in de app reviews zie je vaak iPhone 4(s)/iPod Touch 4 users klagen daarover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

omdat dat niet de spellen zijn die voor de 3ds geschikt zijn
je kan er natuurlijk ook ds spellen op spelen op de 3d spelletjes reageert hij veel anders dan ds spellen en bij ds spellen is dat zo raar de boven scherm van de 3ds is lang en beneden is dat zo klein dus eigenlijk is een nintendo 3ds raar om ds spellen op te spelen