Is het beter om je ps3 verticaal te laten staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke PS3 heb je: Een slim-versie of een oude versie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slim

Het beste antwoord

Het maakt echt niet uit, de koeling zit aan de achterzijde van de PS3, of je hem nu plat of staand neerzet, de koelopeningen zullen altijd aan de achterzijde zitten,

De onderzijde heeft niet eens openingen om door te koelen. Dus hij zal daar zijn warmte niet kwijt kunnen.

Trouwens, als het beter zou zijn om de PS3 in een bepaalde stand neer te zetten, dan hadden ze geen moeite gedaan om het logo draaibaar te maken.

De stand mag je zelf bepalen, staand of liggend..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"de koeling zit aan de achterzijde van de PS3"
Hangt van de PS3 af. Bij de oudere types zit de ventilator aan de onderkant (als je hem plat houdt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit geweten, ik heb zelf een PS3 Fat.. Maar misschien was het vroeger de bedoeling om de PS3 rechtop te zetten? Net als de WII en Xbox.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een oudere type, maar de ventilator zit aan de achterkant (als hij ligt, bedoel je dat met plat houden?) xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dus dat je de CD er horizontaal in kunt doen. Plat is voor mij horizontaal.. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bedoel je je met het logo draaibaar?

Andere antwoorden (6)

Ja, zo kan hij beter ventileren en afkoelen. Sommige zeggen nee maar dat is omdat ze hem liever plat zien liggen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier wel eens op het internet naar gezocht. Als je 20 antwoorden krijgt, zijn er 10 die horizontaal zeggen, en 10 die verticaal zeggen. Daar heb je dus niet veel aan.

Al met al zou ik je niet zo druk maken. Het apparaat moet in principe beide standen aankunnen. Maar om je vraag te beantwoorden:

Feit is dat testen uitwijzen dat de PS3 minder warm wordt als hij horizontaal staat (liggend dus).
De PS3 kan horizontaal maximaal zo’n 40 graden worden, staat hij echter verticaal dan kan dit oplopen tot wel ongeveer 55 graden. Ook stroomt de lucht makkelijker weg uit de PS3 wanneer hij horizontaal staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt een terechte min natuurlijk, goed uitgelegd, bronverwijzing naar een onderzoek en natuurlijk geen uitleg wat er mis is met dit antwoord, typisch. Plus van mij.
maakt niet uit hoe die staat horizontaal of verticaal als die maar stevig staat en ze warmte kwijt kan dan is er niks aan de hand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Horizontaal, klaar. Je kunt hem rechtop zetten maar ook diagonaal noem maar op. Als het praktisch niet kan(plat), ok, maar anders gewoon plat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste is plat (horizontaal) omdat het dan beter is voor de driver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het moeilijk is om hem horizontaal te leggen dat kan je hem gewoon verticaal zetten maar als het niet uitmaakt kan je hem het beste horizontaal leggen omdat hij dan minder snel omvalt.