Hoe worden krassen op een disc veroorzaakt als deze in een xbox ligt, terwijl de xbox uit is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De nieuwe XBoxen hebben dit niet meer, het probleem was dat de DVD tegen de laser punten of bevestigingspunten aan liep, waar normaal kussentjes moesten zitten.

''Volgens Microsoft werden eventuele krassen, die zich voornamelijk bij spelers met TSST-dvd-loopwerk voor leken te doen, veroorzaakt doordat gamers hun console niet op een stabiele plek hadden neer hadden gezet. Uit eerdere tests in opdracht van Kassa kon niet worden opgemaakt of het probleem zich ook bij stabiel geplaatste consoles voordeed; volgens verklaringen van verschillende gamers was dat echter wel degelijk het geval. Inmiddels heeft het televisieprogramma uitgebreider getest en daaruit zouden wel krassen op schijfjes bij stabiel neergezette consoles zijn opgetreden. De makers van Kassa zeggen dat veel Xbox 360-leveranciers klanten met klachten doorverwezen naar Microsofts helpdesk, wat niet overeenkomstig het consumentenrecht is: bij een defect binnen zes maanden na aankoop mag namelijk worden aangenomen dat het artikel normaal is gebruikt en er dus sprake is van een fabrieksfout - in welk geval de leverancier het apparaat terug dient te nemen en vervangen (of anders geld moet teruggeven).''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

weet niet Precies hoe maar vaak als je er mee loopt kan het ergens tegen aankomen. Als er krassen op zitten moet je het laten slijpen kan bij bijna alle gamemania winkels kost ongeveer 5 euro