de voor en nadelen van gamen ?

wat zijn de voor en nadelen van gamen ik ben er wel verslaafd aan maar als het gevaarlijk kan word kap ik er wel meteen mee :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (4)

Het word gevaarlijk als je je sociale leven aan de kant zet voor gamen. gevaarlijk als je je eigen wereld creëert.

belangrijk om te begrijpen dat de "game"wereld totaal anders is dan de realiteit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voordeel is dat o.a. je reactievermogen toeneemt. Dat komt doordat je bv. snel terug moet schieten of moet remmen/sturen.

Ook zijn ze tegenwoordig vaker interactief waardoor je sociaal 'verbetert'.

Ook zijn ze een vorm van kunst; net zoals goede literatuur en mooie muziek een positieve uitwerking hebben op mensen, hebben goede spellen dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier laatst een beschouwing voor Nederlands over geschreven, ik zal wel even mij punten opnoemen.
-Games stimuleren je
ze bevorderen je reactiesnelheid, fijne moteriek en je kan beter situaties analyseren en beslissingen maken. ook games als brain training bevorderen je geheugen en je leert op een leuke manier
-games maken sociaal
veel games speelt men in een groep en zo kom je in contact met veel verschillende mensen over de hele wereld. Zo leer je met vreemden omgaan en leer je overleggen en samen werken. ook bevordert het je taalschat en communicatie capaciteiten. Verder creeer je ook een band met elkaar omdat je elkaar nodig hebt.
-games zijn een vorm van kunst
Games zijn net als boeken, films en muziek een vorm van kunst. Niet alle spellen zijn actie en geweld, maar sommige zijn ook stimulerend om je eigen game te maken.

de negatieve kanten
-games zijn verslavend
de meeste studies melden dat games erg verslavend zijn. dit betekend dat het veel tijd in beslag neemt wat ten koste gaat van lichamelijke inspanningen of werk.
-games kunnen gewelddadig maken
games kunnen een bepaalde invloed hebben waardoor mensen rare gedachtes krijgen of het als werkelijkheid zien, dit gebeurd alleen maar op een uiterst klein groepje gamers.
-games kunnen een vertekend beeld geven van de werkelijkheid
In veel games wordt gebruik gamaakt van overdreven situaties of 'perfecte' hoofdpersonen. Dit kan mensen aanzetten tot het normailseren van bepaalde dingen zoals racisme, seks, geweld of onveilig rijden.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Zelf vind ik dat gamen niet slecht is, je moet alleen oppassen dat het niet te veel tijd inneemt. Ook moet men oppassen aan wie men een game verkoopt, Als mensen snel beïnvloedbaar zijn, moeten zij niet veel geweldadige games spelen. Maar dat geldt niet alleen voor games maar ook voor muziek en films.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bij zoveel dingen het geval is, zijn er positieve en negatieve kanten, positieve kanten – zoals online vrienden maken, creatief zijn en snel beslissen – zijn uitgebreid besproken. Een van de meest belangrijke negatieve kanten is dat je eraan verslaafd kunt raken. Als je daar meer over wilt weten, klik dan verder naar de tekst over gameverslaving. Een ander nadeel is dat alle vrijetijd die besteed wordt aan (veelvuldig) gamen niet aan andere zaken besteed kan worden, zoals sport en omgaan met vrienden.