In de stekkerkop van mn Wii adapter zit een soort batterijtje, waar kan ik er zo een kopen?

Ik m'n Wii adapter (engels stekker) zit een soort batterijtje met De naam Atlas 3A BS1362. Die is helaas kapot. Waar kan ik een vervangend onderdeel kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is geen batterijtje maar een 3 A zekering.
In Engelse stekkers zit normaal altijd een zekering om de stroom te beperken op een veilige waarde voor het apparaat dat erop aangesloten is.
Een vervangend type is bij goed gesorteerde elektronica-onderdelen winkels te koop, anders moet je er een uit Engeland laten overkomen.
Je kan ook de stekker er afslopen en vervangen door een Nederlandse (of Belgische) stekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de de stekker er gewoon afgeknippen en er een nederlandse stekker op zetten? Is er geen verschil tussen 230 v en 220 v?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen verschil in netspanning tussen GB en de rest van Europa, vroeger hadden we hier 220 V en in GB 240 V - tegenwoordig is het gelijk getrokken op 230 V.
Bovendien kan 5% verschil in spanning geen kwaad, dat valt geheel binnen de marges.
Waarschijnlijk staat er op het typeplaatje van de adapter zelfs iets van 90 - 250 V als mogelijke voedingsspanning.
De stekker kun je zonder meer afknippen, de groen/gele draad gaat aan de aardklem, de twee andere aan de twee stekkerpennen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top! Het is gelukt! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik weet kun je onderdelen, afgezien van de gangbare accesoires, niet los kopen.
Bij mij was eens de kabel die de overdracht van Wii naar TV verzorgt verdwenen en ik ben toen heel wat winkels afgestruind maar ze konden me allen niet helpen.
Ik ben toen doorverwezen naar het Nintendo hoofdkantoor.
Neem contact op met Nintendo Benelux BV en vraag hen naar dit onderdeel.
Ze kunnen hem naar je opsturen, de kosten kun je met een acceptgiro betalen.
Zie bron voor de contactgegevens.