kan je Een spel opslAan op je ps3 zoals xbox 360

Want mijn nicht heeft een xbox 360 en ik ps3 maar op de xbox kon een spel opslaan op haat harde schijf en kan de ps3 dat ook?

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag teken vergeten in vraag
??????????????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil ik ook weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Een savegame opslaan of een volledig spel kopieren? Alle antwoorden behalve die van Yawb gaan over savegames.

Het beste antwoord

Er zijn 2 mogelijkheden
1. Een spel uit PSN (PlayStation Netwerk) downloaden (meestal tegen een prijs)
2. Je Ps3 ombouwen (met gevolg niet online kunnen spelen, gebanned van PSN worden en je Ps3 kan eerder kapot gaan). Nummer 2 is niet aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan door het spel op te slaan bij Gamedata, die kan je gewoon in het menu vinden van het beginscherm als je hem opslaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat je een externe schijf bedoelt. je slaat het spel gewoon op zoals het in het spel hoort. Daarna kun je bij het kopje gamedata op in het hoofdmenu van de ps3 zelf (en in het rijtje van games) je savegame vinden. Ga erop staan met je selectie en druk op driehoekje op je controller, nu kun je hem kopieeren naar je schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedoelt het spel op de harde schijf van de PS3 zelf. Zodat die sneller en stiller op start! De cd is nog steeds nodig!
Gewoon opslaan dan,

1. Opzoeken in de savedata map, driehoekje, kopiëren,

2. Gehele backup maken van jr PS3 dmv backupprogramma.

Toegevoegd na 2 dagen:
Als je een volledig spel op je harde schijf wilt zetten om dat spel vervolgens vanaf de harde schijf te kunnen spelen, moet je of

1. Een game downloaden van het PlayStation Network (PSN), dit is legaal, of

2. Je download een game van internet of je maakt een back-up van een disc. Hiervoor moet je je PlayStation jailbreaken. Dit kan alleen met bepaalde versies van de systeemsoftware. (Volgens van 3.41 tot 3.55, uit mijn hoofd, weet ik niet precies) om dit te doen hebt je bepaalde software nodig op een extern apparaat (smartphone, grafische rekenmachine (!) etc) hierdoor kom je in een bepaalde servicemodus die je de mogelijkheid geeft om de games te backuppen. Deze software is op internet wel te vinden.

Overigens, je kan niet meer online spelen (hiervoor heb je immers de nieuwste versie van de systeemsoftware nodig) en het is illegaal om games op deze manier te spelen, ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen en je doet dit op eigen risico.