ALs je een game erg leuk vindt voegt een strategy guide (die je in de winkel kan kopen) echt veel toe aan de game?

En dan heb ik het over zowel de singleplayer als de multiplayer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

de meest toegevoegde waarde, weet ik uit eigen ervaring, is dat met zo'n guide je een echt verhaal hebt zeg maar. Informatie op internet is over het algemeen zo nuttig als je eigen manier van ernaar zoeken. Zoek je slim, krijg je goede info. En omgekeerd.
Met andere woorden: je moet op voorhand een idee hebben over wat je eigenlijk wilt weten
Met een guide kom je, als je die doorneemt, dingen tegen waar je zelf nog niet bij had stil gestaan als je geluk hebt.

De toegevoegde waarde van zo'n guide is dus vooral aan jezelf uiteindelijk.
Bedenk wel dat zo'n guide slechts een moment opname is. Tot het moment van schrijven was dat en dat trucje bekend. Het is papier en er zal dus niets aan worden toegevoegd (tenzij er een "guide v1.2" uit komt natuurlijk die je dan óók weer mag/kan kopen ;)
Internet heeft dat probleem niet. Als een spel dus een patch ondergaat bijvoorbeeld heb je kans dat je guide niet meer zo goed is.

Daarnaast zal, als je het spelletje echt veel speelt, heel erg veel (zo niet alles al) bekend zijn wat in zo'n guide staat. En dan heb je niets meer dan een naslagwerkje van je eigen ideeën helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jazeker voegt het toe je hoeft niet ellende lang te zoeken om iets te doen of voor mekaar te krijgen in de game en je weet waar je heen moet in het betreffende level daarom vind ik het leuker om zonder te spelen is juist gaaf lekker lang zoeken en bedenken hoe je ergens voorbij komt of hoe je die eindbaas verslaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is eigenlijk geldverspilling. Het is alleen hoe je levels uitspeeld en wat je in multiplayer het beste kan doen. Op [game].wikia.com vind je dezelfde info maar dan gratis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
klopt, zo'n guide is al snel 20 euro. Ik vind het zelf ook zonde van het geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar staan er ook multiplayer strategieën in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat er niks online ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Online is alles te vinden, dus het is gewoon puur geldverspilling - ook multiplayer strategieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan multiplayer strategieën heb je meestal niks omdat elk potje anders is en niet iedereen hetzelfde prettig vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, je moet eens weten hoe goed dat werkt. Ik dacht dat dus eerst ook, maar toen ging ik de strategie lezen van een Call of Duty online map en ik won echt enorm hard. Elk potje gaat namelijk met een bepaalde 'draai', dus de plekken waar de mensen tot leven komen, en er worden dus tips gegeven om tegen die 'draai' in te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zulke mensen vind ik eerder stom, beetje wachten tot er mensen spawnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Krekatos dat werkt idd best goed, heb ik ervaren van online tips. Ik wil daarom misschien een strategy guide van uncharted 2 kopen, misschien dat de uitgever van de game zelf wel de best tips geeft
Nee, niet voor zo een dure prijs. Je kan dit soort dingen ook op internet zoeken.