Wat kan ik tegen het vast lopen van mijn R4 kaartje doen? (lees extra uitleg!!)

Ik heb een DS lite en ik heb ook een R4 kaartje erbij genomen. Hij heeft het een hele poos gedaan, maar nu als ik een spelletje wil kiezen loopt hij vast. Wat kan ik daar tegen doen? Ligt het aan het R4 kaartje (de adapter) of aan het kleine geheugen kaartje wat er inzit? En als ik een nieuwe adapter koopt doet die het dan wel met als ik me kleine geheugen kaartje erin stopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (5)

Ik zou het eerst proberen met een nieuwe of andere micro sd kaartje. Hier gebeurt het ook wel eens. Ik formateer dan het kaartje en zet de software er weer opnieuw op. Mocht dit niet lukken dan is waarschijnlijk je R4 kaart zelf kapot. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een nieuwe Firmware te downloaden (software). Updates zijn er niets voor niets.
Anders probeer er overbodige spelletjes er van af te doen, die u nooit meer speelt. Laat weten of het is gelukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar kan ik dit doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site waar u de R4 heeft gekocht kan u dat vinden.
Aanvullend op bovenstaande antwoorden nog een paar dingen die je kunt uitproberen:

Gooi alle dubbele .sav-bestanden die op je kaartje staan, er af.

Probeer of het weer werkt als je de firmware opnieuw installeert.

En nog een tip: als je het probleem alleen met nieuwere spelletjes hebt, ligt het waarschijnlijk aan de beveiliging van de spelletjes. Dan moet je cracks downloaden om ze werkend te krijgen.

Soms ligt het ook aan het poortje op je DS zelf, en maakt het kaartje niet meer goed contact.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Had ergens gelezen dat je nooit meer dan 3 .sav-bestanden op je ds moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal maakt in principe niet uit, maar als je om een of andere reden een vastgelopen spelletje gehad hebt en er staan 2 savjes voor het zelfde spel op je kaartje, kun je daar met dat spel problemen mee krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vriendje van mij die heeft het ook al een paar keer gehad en die moest een nieuw addapteurtje kopen. (zonder geheugenkaart) Toen deed die het weer wel!! IK weet het niet!
ALs je ds een update heeft gehad van nintendo doet de r4 het helemaal niet meer overigens. Zorg dat als je een r4 kaart gebruikt dat de ds geen verbinding kan maken met het internet. Gaat op deze manier al jaren mee bij mij zonder dat ik ooit iets heb moeten wissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vrienden die altijd een R4 kaartje gebruiken. Het enige wat ze lastig vinden, is dat telkens als ze cheats gebruiken hun spel op een bepaald moment vast loopt. Dat is gewoon door dat R4 kaartje, ze vinden dat ondertussen héél gewoon. Het ENIGE dat je tegen dat vastlopen kunt doen, is je R4 kaartje weggooien en eerlijk spelletjes in de winkel kopen. Ook al vind je dat ONeerlijk.

Cheats en R4 kaartjes vind ik beiden eerlijk gezegd voor valspelers bedoeld, en ongeduldigen.
Ik doe dit nooit, ik koop mijn spelletjes eerlijk in de winkel en als ik vast zit, zoek ik gewoon de oplossing op internet op.
Als je toch zo graag lekker weinig wilt betalen voor je spelletjes, koop dan een DSi. Daar is een speciale winkel waar je met internetverbinding naar toe kunt, en je kunt er voor heel weinig geld spelletjes kopen.
De goedkoopsten koop je voor €2
Iets duurder is €5
En de allerduursten voor € 8.

Duurder is onmogelijk, maar je kunt ook dingen gratis krijgen, dat is wel heel zeldzaam dat er iets gratis is.
Het is volledig legaal.
Probeer eens uit!