Kan een amerikaanse playstation 2 op een nederlandse TV worden aangesloten?

Ik heb zojuist zo'n apparaat gekocht, op internet en uit andere bronnen krijg verschillende berichten. Er zit een amerikaanse stekker aan dus ik dacht dat met een omvormer op te kunnen lossen of is er meer nodig i.v.m. PAL in Europa en NTSC geloof ik in Amerika?

Toegevoegd na 19 minuten:
OK bedankt zover, kan ik toe met een wereldstekker of moet ik echt een omvormer ertussen zetten van 220v naar 110 v?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Naar mijn idee ligt dit aan je tv. Pal heeft 50 Hz en NTSC heeft er 60. Dus 50 of 6betweters per seconde. De meeste tv's supporten tegenwoordig 60 Hz maar de wat oudere helaas niet. Dan krijg je geen beeld of slechts zwart/wit. Ik neem aan dat dit in de handleiding staat maar als hij niet erg oud ik ga ik uit dat hij dit wel doet. Succes

Toegevoegd na 14 uur:
typo
Dus 50 of 60 rasters per seconde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je kan hem op een nederlandse tv aansluiten.
Veel mensen zeggen van niet maar dat is onzin.
Mijn oom was vorige keer op vakantie in amerika en had zelf een playstation 2 gekocht en aangesloten op een Nederlandse tv.
By the way alle playstations worden in 1 fabriek gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel is het zo dat je alleen Amerikaanse spellen erop kan spelen.(Met een amerikaanse vlag op de achterkant van het doosje) Tenzij je Playstation is omgebouwd.