ik heb een nintendo DS en wil graag nog meer spelletjes downloaden op mijn kaartje hoe moet je dat doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (4)

Je moet roms downloaden (zoek op google: DS ROMS) Dan moet je ze downloaden en de .nds files op je kaartje zetten.

JE MOET WEL WETEN DAT DIT ILLEGAAL IS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp dat je dus al een kaartje hebt?

Ik gebruik altijd de website:
http://isohunt.com/

Daarvoor heb je ook het programma bittorrent nodig om het te downloaden.
http://www.bittorrent.com/intl/nl/

Als je dit dan binnen hebt moet je het bestand uitpakken, en het op je DS kaartje zetten (het geheugenkaartje dus)

Ik weet niet of er bij jou al 'een programma' op je kaartje staat, bij mij stond dit er al wel op, dit is nodig voor het menu etc.

Als er bij jou nog niks op het kaartje staat moet je dit er nog opzetten. Maar ik weet niet welk kaartje je hebt dus daar kan ik je nu niet verder mee helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en lotte hoe zet ik dat op mijn geheugenkaart?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geheugenkaartje in de computer doen, bestandje kopieren, en plakken bij het geheugenkaartje (verwisselbare schijf) en dan zou het moeten werken.
Natuurlijk moet er wel plaats zijn op je kaartje.
Als het vol staat (teveel spelletjes) zul je er eerste enkele moeten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je een R4 kaartje hebt?

Stappen:

1) Ga naar een site waar je roms kan downloaden (ik ga altijd naar rom-freaks.net)

2) Zoek je spel

3) Na een aantal schermen en wachttijden kun je op download klikken en kiezen waar je het wilt opslaan: kies wat het beste voor je is: maak een aparte map bv. (ik sla ze gewoon op op het bureaublad)

4) De spellen zijn echter een zip of rar bestand (bv. mariokart.zip). Je hebt het gratis programma Winzip/Winrar nodig. Dat moet je downloaden.

5) Als je Winzip/rar hebt, moet je rechtermuis op het spel klikken (als het gedownload is) en dan Extract Here of Hier Uitpakken. Je zal readme-documenten krijgen en het spel in .nds vorm krijgen (soms is het mogelijk dat je nog steeds de .rar vorm hebt; dan moet je het nog eens uitpakken.

6) Eenmaal de .nds file, moet je micro-SD kaart uit je R4 kaartje halen en dat in de UBS stick steken en daarna de USB in je computer. Je kiest dan voor de optie bestand openen in een map. Je ziet nu een map met al je spellen.

7) Je sleept het spel (in .nds vorm!) in je map en dan downloadt die dat (als ie een foutmelding geeft, kan het zijn dat je geheugen vol zit, dan moet je spijtig genoeg (een) ander spel(len) verwijderen).

8) Als je je ds opstart en je spel staat er tussen, moet ie normaal werken. Als je een wit scherm krijgt, dan moet je het programma wood installeren

Maar ik stel gewoon voor om filmpjes op youtube op te zoeken hoe dat moet, daar wordt het beter uitgelegd.