Wat is Claymore?

Ik heb het gehoord en vroeg me af wat het is.Wordt gebruikt in Call of duty BO

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (7)

Een mijn, die in het echt met een gespannen draadje werkt, maar in cod hebben ze er een met een soort lasertje. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/M18A1_Claymore_Antipersoneelsmijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een claymore is een soort mijn die je neerlegt. Deze heeft een bepaalde sensor, als een vijandige speler door de sensor van de clamore loopt gaat de mijn af (en ben je 99% zeker "dood")
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Claymore is een landmijn. Bij Call of duty kan je deze neerzetten en komen er 2 rode lasers vanaf. Als de tegenstander op de juiste manier tegen deze lasers aankomt dan komt deze tot ontploffing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tegenovergestelde van C4, deze word van afstand ontstoken, en claymores gaan vanzelf af. Als de laserstralen doorbroken worden, zal de C4 ontploffen. Immers, er zit C4 in een claymore!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erm in claymore mijnen zit semtex (de stof), dit is snel ontplofbaar. Bij c4 is er een ontsteking nodig(een andere explosie) en ontploft dus niet bij hitte of een vonkje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik zit fout..
M18A1 Claymore AntipersoneelsmijnUit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
M18 Claymore

Type antipersoneelsmijn
Land van oorsprong Verenigde Staten
Dienstgeschiedenis
In dienst vanaf 1960
Gebruikt door Verenigde staten
Oorlogen Vietnamoorlog, Irakoorlog, Bosnische oorlog
Productiegeschiedenis
Ontwerper Norman Macleod
Ontworpen [1952–1956
Producent Verschillende
Eenheidskost $119 in 1993
Specificaties
Gewicht 1.59 kg
Lengte 216 mm
Breedte 38 mm
Hoogte 124 mm
Effectief bereik 50 - 100 m
Maximum bereik 250 m

De M18A1 Claymore is een gerichte antipersoneelsmijn gebruikt door het leger van de Verenigde staten. Het is door zijn uitvinder (Norman A. Macleod) genoemd naar het lange Schotse zwaard, de claymore. Het verschil met een gebruikelijke landmijn is dat de claymore afstandsbediend en richtbaar is naar de vijand.

Op het moment dat de Claymore afgaat, schiet hij een patroon metalen hagel af. Zoals bij een riotgun of shotgun. Met een bereik van 100 meter in een hoek van 60° voor het toestel. Het wordt voornamelijk gebruikt in boobytraps en om een plaats of gebouw te beschermen tegen infiltratie van het vijandelijke leger. Het kan ook gebruikt worden tegen ongepantserde voertuigen.

Het idee van de claymore wordt in vele landen toegepast, waaronder sommigen wel kopieën lijken ven het Amerikaanse model..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort mijn gaat af als iemand er op over loopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter attentie de lasers zijn alleen zichtbaat in games in het echt moet je speciale brillen gebruiken en btw ze werken tegenwoordig op hittesensors