Welke geheugenkaart past in de Nintendo 3DS?

Over 2 weken komt de Nintendo 3DS pas uit, maar ik wil alvast de geheugenkaart aanschaffen. Welke kaart past er in, gewoon die ook in de voorgangers van de DS paste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ik heb onlangs een exemplaar mogen ontvangen en op de onderstaande link mijn verslag gedaan. Er gaat inderdaad een SD kaart in. Mocht het goedkoper zijn, kan je ook voor een micro-SD met adapter gaan natuurlijk.

Qua snelheid (SDHC) kan ik je geen advies geven. Omdat er geen HD opnemen mee gemaakt worden lijkt me niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken. Als de 2GB die je er standaard bij krijgt niet genoeg lijkt, koop dan gewoon het goedkoopste dat je kan vinden.

Voor wat betreft de R4 discussie hierboven, Nintendo voert een zeer streng beleid en zal regelmatig de software upgraden om R4 kaarten te blokkeren. Er gaan ook geruchten dat Nintendo de 3DS compleet blokkeert bij gebruik van een R4. Deze heb ik nog niet bevestigd gekregen.

Ik schrijf de komende dagen nog meer over de 3DS, dus mocht je mn schrijfstijl waarderen, hou mijn blog dan in de gaten ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze krijgen de r4 nooit weg ik heb er nu wood1.25 op staan en kan de nieuwste spellen spelen want ze hebben inderdaad een nieuwe beveiliging in de spellen gemaakt maar dat mocht geen succes zijn. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de DS generatie zal het inderdaad een lastige klus zijn, maar toen die ontworpen werden was de R4 er nog niet. Nintendo heeft er veel van geleerd en past dat uiteraard toe op de 3DS. Het zal vast een kat en muis spel blijven. Uiteindelijk is het natuurlijk ook de vraag of jij vindt dat de makers van de spellen een beloning voor hun werk verdienen. Zeg maar net als het einde van de maand wanneer jouw baas, jouw loon uit moet betalen voor het werk dat jij hebt afgeleverd.

Andere antwoorden (4)

Een normale SD kaart, met een redelijk geheugen. Zit er ook bij geleverd... Veel plezier er alvast mee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb op de radio gehoord dat er gewoon een R4 kaart ingedaan kan worden. {is wel verboden}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tip 1!!!! DOE NOOIT R4/SD KAART IN JE CONSOLE want je console raakt beschadigt het is echt zo ik heb nu nog de nintendo ds lite plus r4 en loopt steeds vast ligt niet aan spel maar in de console zelf dus al ik jou was zal ik gewoon spellen in de winkel kopen 1 virus op je r4/sd en je stopt het in je console en dan is hij kapot of zij haha maar als ik jou was zal ik het niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Kun je het antwoord nog eens typen, maar deze keer met leestekens? Ik kan het absoluut niet volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, bovendien: het is nog onzin ook. Ten eerste maken R4-kaarten je DS niet kapot en ten tweede ging de vraag over de nieuwe 3DS, niet over de DS Lite.