Een epad is sneller dan een ipad 1.
Namelijk 1 ghz processor, 512 RAM, 4 GB intern én een webcam voor beeldbellen.
Hij is ook veel goedkoper, namelijk rond de 200 euro.
Ik heb me er in verdiept en het is echt de moeite waard.
Epad draait alleen onder Android ipv iOS van Apple.
Maar dat vind ik alleen maar een voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ipad is het moment het meest geavanceerd, ik zou er zeker voor kiezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met iPad kun je veel meer dan alleen boeken lezen. Heb er zelf ook een en zou niet meer zonder willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een e-reader is heel leuk als je ALLEEN er op wilt lezen. Ik heb ook zo'n dingetje, het leest heerlijk.

Maar een eye-pad is zoveel meer, en ook zoveel duurder.

Gezien het prijsverschil zou ik zeggen: koop lekker allebij. Een Icarus Go reader kost 130 euro, die is in vergelijking met een iPad van 600 euro bijna voor nix.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt puur van het doel af.

Een e-reader gebruikt digitaal papier. Het voordeel daarvan is dat het heerlijk rustig aan de ogen is. Probeer maar eens een boek op de computer te lezen, je zal merken dat je er veel sneller genoeg van hebt dan wanneer je een boek op papier in de hand hebt. Het scherm van de iPad is vergelijkbaar met dat van de computer, dus als je een iPad wilt kopen om te lezen weet je van te voren al dat je dat uiteindelijk niet zal doen.

De iPad is een echte multimedia machine. Hij is gemaakt voor video's en apps. Dat je er ook op kan lezen is een functie op basis van vraag, maar er zijn geen onderzoeken bekend of mensen meer of minder op een iPad lezen. Zoals ik al zei, probeer het dus eerst even op de computer om dat voor jezelf te bepalen. Ik heb onlangs een e-reader van Sony in de handen gehad (zie mijn ervaringen in de link hieronder) en kan je vertellen dan mijn vrouw, die gek is van lezen, alleen nog maar met dat ding rondloopt.

Beiden hebben dus een ander doel en als je zowel het multimediale en de apps als het lezen wilt, kom je waarschijnlijk snel tot de conclusie dat je beide apparaten wilt. Let er overigens wel op dat de boeken die je bij Apple koopt waarschijnlijk niet op je e-reader werken. Andersom is het minder problematisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah oké, dat kan ook. Even in het kort de verschillen; Android heeft meer plekken om apps de kopen, maar minder variatie dan Apple. Echter is Android wel met een inhaalstrijd bezig. Alle belangrijke apps als Facebook en Twitter zijn in iedergeval aanwezig. Android ontwikkelaars mogen alles maken waar ze interesse in hebben. Apple ontwikkelaars mogen bijvoorbeeld geen bikinimeisjes in hun apps zetten. Na twee tot die jaar krijg je van Apple geen updates meer waardoor je de nieuwste apps niet meer kan downloaden. Bij de iPhone geld dit al voor de iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS. Tweedehands zijn die niks meer waard. Specifiek voor de e-pad kan ik je wel vertellen dat de hardware oud is en dat Android 2.1 niet voor tablets gemaakt is. Ik zou dus kijken naar een tablet op Android 3.0. Die zijn wat duurder, maar daar heb je meer plezier van.
ipad kan veel meer en ipad 1 is nu in de apple winkel nog maar (16 gb) 360 euro ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je van plan bent om hem veel te gebruiken zou ik voor de iPad gaan, ik heb er zelf ook een en vind hem zeer goed te gebruiken, bijv. keynote en pages zijn handig voor schoolzaken. Verder kan je leuke apps spelen en boeken lezen. je kan er zelfs NL 1, 2 en 3 op kijken bij uitzending gemist (en andere zenders). Je kan ook sport 1 wedsrijden live volgen! Hij is net in prijs verlaagd dus ik zou voor de iPad gaan.