Mijn Wii doet het niet!

Als ik mijn Wii opstart gaat ie gewoon naar de menu.
Alleen als ik met de remoter wil klikken op het spelletje, zie ik mijn muisje nergens. Dit is al een hele tijd zo, en net deed ie het weer niet. Ik heb de batterijen vervangt, maar daar ligt het dus ook niet aan. Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn Wii het weer kan doen? Ik heb hem pas anderhalf jaar, en hij doet het nu al niet meer. Ik kon er maar een paar keer mee spelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(vraag gesteld via WII)

Het beste antwoord

Je moet op de wii remote en op de wii zelf een rood knopje indrukken. Op De wii zelf zit ie achter het klepje op de voorkant en op de wii remote zit ie bij het batterij klepje. Als je tegelijkertijd indrukt doet ie het weer. Of de wii sensor is niet goed meer. Dan kan je voor 20 euro een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit klopt een plusje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de sensor-bar zit er gewoon niet goed in. Maar ik denk inderdaad eerder dat hij kapot is.

Andere antwoorden (4)

Zorg dat de remote goed is aangemeld.
Brandt er een blauw lampje op je remote? Dat moet als de WII de remote herkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwe batterij in je remote doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of even langst de winkel gaan
Het kan zijn dat je sensor bar er niet goed in zit of kapot is. Doet in het menu de home knop het wel nog? Dan kan het of aan de sensor bar liggen of aan je wii-mote.

Om dit te testen kun je ofwel een andere sensor bar proberen of twee kaarsjes op je tv plaatsen die infra-rood licht uitzenden (dat is ook wat de sensor-bar doet, de vlammetjes moeten hiervoor wel zichtbaar zijn voor de wiimote.). De wii-mote kan dat licht dan zien door dat zwarte plaatje dat er voor op zit. Dan als de kaarsen wel werken, dan is de sensor bar waarschijnlijk kapot. Of de aansluiting. Je zou aan iemand kunnen vragen of hij de aansluiting van de sensor bar kan doormeten met een multi-meter. Maat het is makkelijker als je die van een ander kan proberen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op: uit onze ervaringen is gebleken dat onderstaande oplossingen het beste kunnen worden geprobeerd met één Wii-afstandsbediening per keer.

Sommige spellen maken geen gebruik van de cursorfunctie van de Wii-afstandsbediening; lees de handleiding van het spel dat je speelt om je ervan te verzekeren dat dit spel gebruik maakt van de cursor. Je kunt ook proberen het spel te verlaten en terug te keren naar het Wii-menu om daar de Wii-afstandsbediening te gebruiken en te controleren of de cursor te zien is. Als de cursor nog steeds niet verschijnt, probeer dan de onderstaande stappen.
Probeer je meerdere Wii-afstandsbedieningen te gebruiken in het Mii-personagekanaal of het fotokanaal? In deze kanalen kun je alleen de Wii-afstandsbediening gebruiken die is toegewezen aan speler 1.
Controleer of de aanwijzer van de Wii-afstandsbediening vrij is van belemmeringen en vuil (stickers, grote vlekken, etc.). De aanwijzer is de donker getinte rechthoek aan de voorkant van de Wii-afstandsbediening.
Controleer het batterijniveau van de batterijen in de Wii-afstandsbediening. Zet het Wii-systeem uit, open het batterijklepje van de Wii-afstandsbediening en druk op de rode SYNC-knop. Het aantal brandende lampjes geeft aan hoe vol de batterijen in de Wii-afstandsbediening zijn. Als er vier lampjes branden, betekent dat dat de batterijen nog helemaal vol zijn. Uit onze ervaringen is gebleken dat de cursor mogelijk niet verschijnt wanneer het batterijniveau is gedaald tot één of geen brandende lampjes. Je kunt ook op de HOME-knop van de afstandsbediening drukken. Onderaan in beeld wordt vervolgens van iedere verbonden afstandsbediening aangegeven wat het batterijniveau is. Probeer voor het oplossen van dit probleem nieuwe batterijen te gebruiken, indien beschikbaar, zodat alle lampjes gaan branden. Als je nieuwe batterijen hebt geplaatst, maar nog steeds niet alle vier de lampjes branden, dan dient je Wii-afstandsbediening gerepareerd te worden. Neem contact op met Nintendo om mogelijke oplossingen te bespreken. Ga naar de contactpagina voor de juiste contactinformatie.
De Wii-afstandsbediening(en) synchroniseren:
Druk op de POWER-knop op de Wii-afstandsbediening om te controleren of het Wii-systeem hierdoor aan wordt gezet.

Lees de rest op de volgende link bij paragraaf nr 3, 6e link aanklikken "Er verschijnt geen cursor in beeld"