Mijn Wii laten ombouwen zodat er ook gedownloade/gekopieerde spellen op gespeeld kunnen worden. Wat zijn de voor- en nadelen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Voordelen;

* Gratis spellen spelen.
* Alle spelen over de hele wereld kunnen spelen.
* Zelfgemaakte (homwbrew) spellen spelen.
* Video's en foto's afspelen op de console.

Nadeel:

* Online gamen is vaak niet mogelijk.
* Garantie vervalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is ombouwen illegaal?
Om meteen maar even met de deur in huis te vallen: nee, het modificeren van je console is niet illegaal. Het is immers jouw console, je mag er mee doen en laten wat je wilt.

Je mag je console alleen maar ombouwen om 1 reden, om een back-up (kopie) van je zelf gekochte spellen te maken zodat je originele spel niet kapot gaat. Maar het zomaar downloaden van spellen van internet zonder ze zelf gekocht te hebben, dat is illegaal en ook niet aan te raden om te doen, want zo maken de spelontwikkelaars weer minder winst en wordt misschien net het ene spel wat jij graag wil hebben uit de ontwikkeling gehaald omdat het geld op is.

Je kunt back-ups van je spellen maken, zodat ze niet kapot gaan.
+ Je kunt je Wii door het ombouwen regiovrij maken, dit houdt in dat je spellen die in Japan of in de VS uitgekomen zijn en anders gecodeerd zijn, kan afspelen op je Wii.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik wil graag nog toevoegen dat het updaten via je Wii vaak een probleem is/kan zijn. Nintendo probeert continu het gebruik van een modchip tegen te gaan door updates uit te brengen die deze uitschakelen of op een andere manier tegen werken. Dit kan een probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb het zelf ook gedaan maar je moet goed oppassen welke spellen je download. Naar mijn weten moet je op PAL zoeken.