Ik heb een R4 kaartje voor mijn DS, en nu heb ik er een vraag over!

Ik had een R4kaartje gekocht, heb er veel mee gedaan. Maar na een tijdje heb ik het microSD kaartje in mijn mobiel gedaan. Vandaag wilde ik hem weer in mn DS doen, hele mobiel zooi eraf, DS zooi erop. Maar als ik nu mijn DS opstart zegt hij: 'Couldn't find _DS_MENU.DAT
Weet iemand wat het betekent en kan iemand mij ermee helpen?
Alvast bedankt voor het hele verhaal lezen ook ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het kan soms gebeuren dat een R4-kaart niet goed functioneert. Het verstandigste is dan gewoon om de hele kaart te formatteren (FAT32 formaat) en de nieuwste firmware erop te zetten. Dan kun je ook de meest recente backups van spellen spelen.

Op je R4 kaart zit een sticker. Op die sticker staat wat voor R4-kaart je precies hebt en ook een website, zoals http://www.r4ds.com ofzoiets. Ga naar de site die op je kaart staat en kies daar bij ‘downloads’ voor het plaatje dat precies hoort bij jouw kaart. Daar vind je de meest recente firmware. Als je deze download, uitpakt en op je net geformatteerde kaartje zet zou het weer goed moeten werken. Dan hoef je daarna alleen nog maar de backups en savegames van je spelletjes erop te zetten en dan kun je alles weer spelen.

Succes ermee!
Laat je nog weten of het gelukt is?

PS. had het per ongeluk als reactie bij het vorige antwoord gezet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt de drivers er niet goed op gezet :) Deze moeten er eerst weer opgezet worden anders kun je geen spelletje spelen.

Succes!