Kun je op een PS3 ook spellen van de PS2 spelen? En ook van de PS1 of is dat dan te oud?

Zoonlief is aan het sparen voor een PS3, de PS1 vertoont kuren, herkent de controller vaak niet meer. Vindt wel zonde als hij de spelletjes van de PS1 niet meer kan spelen. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Nee, alleen op de aller eerste PS3's kon dat. Die zijn echter niet meer te krijgen. Ik heb beide nog en je kan niet op elkaar spelen.

Op een PS2 kan je wel gewoon PS1 Spellen spelen.

Maar niet getreurd, Sony is bezig de goede klassiekers van de PS2 om te zetten naar PS3 spellen en die erg goedkoop aan te bieden in hun store ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja. Met de PS3 kun je als het goed is PS2 en PS1 spellen spelen, maar andersom kan het niet. Je kunt dus niet een PS3 spel in de PS2 douwen in de hoop dat er iets leuks gebeurd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toch zijn er nog wel wat uitzonderingen. Praktisch alle PS1 games zijn speelbaar, gelukkig dus ;), en bij PS2 spellen kan er zo'n 70% vlekkeloos gespeeld worden (over die andere 30% weet ik niks)

Toegevoegd na 3 minuten:
Enneh, als je een PS3 krijgt/hebt/wil, en je hebt nog wat PS1 of PS2 spellen, wens ik je alvast veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb wel eens geprobeerd een PS2 spel in een PS3 te doen, maar dan werd er de melding gegeven dat PS2 spellen niet speelbaar waren.

Ik weet alleen niet of dit dan voor alle PS2 spellen geldt. Zo wel, dan is PS1 al helemaal niet te spelen op de PS3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal ps2 games (73%) zijn idd speelbaar op de grote ps3
Op de slim-versie zullen ze niet werken,let hier dus op bij aanschaf van de ps3

Sony is wel bezig met patches (updates) voor de ps3 om alle ps2 spellen te laten werken,maar tot op heden kan ik een aantal spellen nog niet spelen (de gta reeks bijvoorbeeld)

Op de link een site met een compatibility check
kan je kijken of de spellen die jij hebt zullen werken op de ps3
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige PS2 spellen kunnen wel gespeeld worden op PS3 maar ik betwijfel of dit 73% is. Die patches worden niet meer uitgebracht, dit is jaren geleden al door Sony bekend gemaakt.
De PS1 spellen zijn daarentegen wel allemaal speelbaar op PS3, je moet alleen een virtuele memory card op de hard disk aanmaken, dit is echter vrij simpel om te doen. Om de oude savegames van een PS1 memory card naar de PS3 over te zetten heb je helaas een speciaal apparaatje nodig die je apart moet aanschaffen.