wat zijn de verschillen tussen de xbox 360 kinect en de wii??

ik mag voor kerst 1 van de 2 kopen maar ik weet niet welke..misschien dat jullie me kunnen helpen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het grootste verschil is toch wel dat je bij de kinect geen controller meer hoeft vast te houden. Het spel wordt bestuurd door een camera, die op jou gericht staat.

Bij de Wii heb je nog wel een controller vast.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wii

•Grafisch gezien is de Wii geen uitblinker. De spellen zijn wel erg kleurrijk, maar niet enorm gedetailleerd. Realistisch bedoelde spellen zien er lang niet zo goed uit als op de andere twee systemen. Meer 'cartoony' games, zoals Super Mario Galaxy, komen echter prima uit de verf.
•De besturing is intuïtief en heb je snel onder de knie. Een potje tennis blijkt echter ook mogelijk zonder voor de televisie met je armen te zwaaien. Eigenlijk hoef je alleen maar je pols te bewegen, en dat kan ook zittend in je luie stoel.

Kinect

•De techniek van Xbox Kinect is indrukwekkend. Het is een leuke, vernieuwende ervaring om volledig zonder controller je (spel)computer te kunnen besturen.
•Het komst soms voor dat een spelpersonage niet helemaal correct, of met enige vertraging, ‘reageert’. Dat is frustrerend.
•Op het eerste gezicht lijkt Kinect minder geschikt om complexe spellen (mede) mee te besturen. In het gemiddelde actiespel heb je vrijwel alle knoppen op een controller nodig, en vaak ook tegelijk: je personage laten lopen, de ‘camera’ bewegen, van wapens wisselen, schieten enzovoorts. Het is lastig voor te stellen hoe je dergelijke gelijktijdige handelingen door lichaamsbewegingen kunt uitvoeren, maar wellicht dat spraakcommando’s daar uitkomst kunnen bieden. De tijd moet leren of game-ontwikkelaars die uitdaging aangaan.
•Het bij de starter pack inbegrepen Kinect Adventures is een spel waar je vermoedelijk vrij snel op uitgekeken raakt. Er zijn echter wel degelijk enkele Kinect-spellen verkrijgbaar die op een unieke manier gebruik maken van de vernieuwende Kinect-techniek. Zo moet je in Dance Central op de maat bepaalde dansbewegingen uitvoeren, en kun je in Kinectimals een virtueel huisdier aaien, verzorgen en kunstjes leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een xbox 360 want daar heb je spelletjes voor jongens en meisjes en altijd hele leuke en de Wii maar liever niet want die hebben kleine onderdelen die je kwijt kan raken en de Wii gaat ook snel kapot heb ik gehoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien de XBox 360 niet alleen vele malen krachtiger is, is deze ook te gebruiken als media center. Je kunt er bijv. ook films op downloaden.
Daarnaast is het aanbod van spellen op de Xbox 360, als je de spellen met controller meerekent, vele malen groter dan bij de Wii.
Ook de techniek van Kinect moderner dan de inmiddels verouderde Wii. Kinect staat aan het begin van haar loopbaan. De Wii staat op het punt met pensioen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-met die xbox is duurder dan de wii.
-en met de wii heb je een controller vast.
en met de xbox 360 kinect ben je zelf de controller
-de xbox 360 kinect is nieuwer dan de wii

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou de xbox 360 cinect kopen.
als het je tegenvalt dan zet je het op www.marktplaats.nl
dan zeg je hoeveel keer je er mee gespeeld hebt.
en dan koop je de wii
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een xbox 360 kinickt is dat je met een camera moet bewegen zonder iets vast te houden precies alsof je het in het echt doet en een wii moet je een kaske vasthouden en moet je minder bewegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met wii heb je nog een bakje in je hand. en met kinect ben jij zelf de controller. ook beter aan kinect dat hij bewegingen beter doet. bv bij wii komen sommige bewegingen die je doet niet goed door .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de xbox 360 met kinect reageert beter en de wii heeft inderdaad veel onderdelen die kwijt kunnen.
ik heb zelf een wii gehad en eerlijk gezegd had ik er veel meer van verwacht.
ik geef de wii een 5.5 en de xbox kinect een 9.