werken mijn hersenen verkeerd-om?

Mijn man en ik spelen vaak op onze xboxen. Bij hem zijn de controles altijd goed, maar ik kan het alleen met "inverted look" Dus eigenlijk doe ik naar boven en beneden andersom. Maar als ik het niet aanzet kan ik het echt niet. En hij kan het niet met inverted look. Is dit aangeleerd of aangeboren? Want logisch is het eigenlijk niet..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ik denk niet dat je hersenen verkeerdom werken. Ik denk gewoon dat het voor sommige mensen 'normaal' is. anders zouden ze het ook niet bij bijna elke spel hebben . Op de computer speel ik normaal en op de xbox met inverted look. dus dan zouden mijn hersenen alleen als ik op de xbox speel verkeerd om werken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enige en ik denk juist wel dat het met persoonlijke logica te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Persoonlijke logica" is inderdaad het goede begrip in deze context.
Je oog-hand coordinatie is niet optimaal. Dat kan aangeboren zijn, of laterales zijn ontstaan. Echter, het is niet waarschijnlijk dat er op hersenniveau schakels volledig ontbreken. Door heel veel te oefenen kun je het zeer waarschijnlijk wel verbeteren. Dat kan best een jaar duren voordat je merkt dat het meter gaat. Dus: oefenen oefenen oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is wel logisch,anders zou er überhaupt geen invert look bestaan , het is maar wat je gewend ben , toen ik voor het eerst op de xbox zat (de eerste) deed ik altijd invert look uit daardoor ben ik dit gewend geraakt , dat andere kan je natuurlijk altijd nog aanleren maar dit duurt gewoon eventjes, ook ligt het eraan hou je begonnen bent met het spelen van het spel, bij GTA IV : The Ballad of Gay Tony ben ik Invert look juist gewend maar bij Call Of Duty MW2 Juist andersom

succes !

Toegevoegd na 1 minuut:
heren, hou moet natuurlijk hoe zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat knuppeltje als het hoofd van het personage dat ik in het spel speel. En als ik hem naar voren duw, buigt hij dus zijn hoofd naar voren en kijkt hij naar beneden. Als ik hem naar achteren doe, doet hij zijn hoofd achterover en kijkt hij omhoog. Dat is voor mij persoonlijk heel logisch.
Als bij mij de instellingen op normaal staan loop ik als een debiel rond in de virtuele wereld (ook bij inverted look overigens, want ik ben nou niet echt heel goed in die spelletjes).

Het heeft dus met je eigen interpretatie te maken. Er is dus niets mis met een afwijking in je oog-handcoördinatie te maken, wat ik tot mijn verbazing hierboven in een antwoord lees.

Dus er is niets mis met jou, of je man. Het begrip is gewoon wat ongelukkig gekozen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hersenen kunnen anders werken, (kleine verschillen natuurlijk) maar nooit verkeerd-om alleen maar omdat je dat spelletje met 'inverted look' speelt.

het ligt er gewoon aan wat je als eerst hebt gespeeld, en daarna gewend bent geraakt. en het heeft er ook mee te maken, wat jij logisch vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het eerder aangeleerd, Ik speel toevallig op harry potter zwerkbal, alleen als ik omhoog druk gaat die omlaag, terwijl ik bij een andere spel totaal niet gewend bent. Het is in mij mening dus aangeleerd :)