Hoe sluit ik een Playstation aan?

Ik wilde afgelopen week voor iemand die lichamelijk gehandicapt is en zich niet goed verstaanbaar kan maken, zijn Playstation aansluiten.

Helaas heb ik hier geen ervaring mee. Ik heb een snoertje met aan de ene kant een stekkertje die lijst op een USB-aansluiting (maar dat is het niet). Aan de andere kant zijn 3 stekkertjes, een rode, witte en gele. Die zitten in een blokje die dan aangesloten wordt op de Scart-ingang van de TV.

Ik heb het netsnoer in het stopcontact gedaan. De lampjes gingen branden maar op het TV-scherm kreeg ik geen Playstation beeld. Ook niet toen ik de kanalen af ging.

Ik heb dus stroom en een verbinding met de (platte) TV.
Wat ontbreekt er nu dan nog?

Graag serieuze antwoorden. Ik ben een echte digibeet, maar wil deze meneer erg graag helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
3.3K

Het beste antwoord

Op de meeste nieuwere (platte) tv's zit een hdmi aansluiting. Dit is dat kleine vierkante stekkertje wat lijkt op een usb-aansluiting. Als je deze in de playstation stopt en er ook zo'n aansluiting zit op de tv is dit alles wat je hoeft te doen. Als er stroom op de ps3 en tv staat en je zet de ps3 aan start de tv automatisch dit kanaal op. Zoniet, moet je op de knop av drukken meestal krijg je dan een lijst waarin staat, AV, TV, HMDI 1, HDMI 2 scart, als je hier de juiste ingang selecteerd (HDMI) heb je beeld.
Als de tv geen hdmi aansluiting heeft zul je dat blokje moeten gebruiken en daar de 3 stekkertjes in moeten stoppen, de rest werkt dan wel hetzelfde dus in de scartaansluiting stoppen, vervolgens de ps3 aanzetten en als het goed is gaat de tv automatisch na het juiste kanaal, zo niet dan weer met de av toets zoeken naar de juise ingang
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

op alle kanaalen hoef je niet te zoeken daar zal je het niet vinden. nieuwere tv`s hebben hun ijgen kanaal voor de scart ingang. bij somige tv`s moet je hiervoor terug zapen onderde 0 zitten dan die kanaalen. en bij andere tv`s kan je ingangsbron selecteeren. zet de playstation aan en ga even al die ingangen af, je komt hem vanzelf tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de afstandbediening van de tv zit meestal een AV knop,.
bij ons hoef ik alleen daarop te drukken om op de ps te komen.
volgens mij heb je hem wel goed aangesloten