Waarom kosten nieuwe XBOX games altijd veel meer dan dezelfde nieuwe titel PC games?

Toegevoegd na 35 seconden:
dus hetzelfde spel voor XBOX kost altijd veel meer dan hetzelfde spel voor de PC. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat dit komt omdat je games voor consoles gedwongen bent om te kopen. Het percentage van bezitters met een (omgebouwde) console die spellen kopiëren is veel kleiner dan het percentage van mensen die games voor de pc kopiëren .

Games voor de pc zijn supermakkelijk via illegale weg te verkrijgen, dus moet je zorgen dat ze aantrekkelijk geprijsd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Aangezien vrijwel iedereen tegenwoordig een console gebruikt en de vraag naar die spellen groot is kun je gemakkelijk een hoge prijs vragen. Bij de PC is dit precies andersom.