Hoe kan ik dit spel legaal spelen?

Ik probeerde dit spel (zie foto's) op mijn Wii U te spelen, maar hij deed het niet. Dit vind ik jammer. Toch wil ik hem graag uitproberen en op legale wijze.
Hoe kan ik dit spel legaal spelen?

Picture for question
een jaar geleden
in: Games
1.1K
Antoni
een jaar geleden
@Asterixfan1, misschien is de dvd-rom kapot? Probeer hem eens op een ander apparaat: misschien werkt hij daar ook niet.
LeonardN
een jaar geleden
@Asterixfan1
Kijk eens op de "zilveren" kant is deze gaaf, of zit die kant vol met krassen? @Antoni
Je doet alsof elk (DVD-ROM lezend)apparaat de schijf zou kunnen lezen/snappen.
Het is een Wii-disc.
Die spelen enkel af op:
Nintendo Wii
Nintendo Wii U (met een extra stap zoals AnnBoo uitlegt) Gooi je de schijf dus in een ander apparaat (zoals een PC met een DVD-speler) zal deze daar inderdaad ook niet werken, maar dat is dan ongeacht of de DVD kapot is.
Antoni
een jaar geleden
@LeonardN, je hebt gelijk. Zo veel weet ik er ook niet van.
LeonardN
een jaar geleden
Daarom de uitleg.
Asterixfan1
een jaar geleden
Ik heb ernaar gekeken. De disc is zo schoon als maar kan.
LeonardN
een jaar geleden
Wat gebeurt er als je de disc in de Wii-U stopt?
-Krijg je een (fout)melding
-Blijft de Wii U pogen de disc te lezen
-Zie je iets veranderen bij het disc-icoon?
Asterixfan1
een jaar geleden
Ik zat ook nog te overwegen om de Homebrew channel op de Wii U te zetten. Denken jullie dat dit enige verandering in de situatie brengt?
LeonardN
een jaar geleden
Nee.
Of je moet van plan zijn het spel (illegaal) te downloaden.

Antwoorden (1)

Je geeft niet aan, of dit het eerste Wii spel is, dat je op je Wii U probeert.
Volgens Nintendo zouden alle Wii spellen op de Wii U gespeeld kunnen worden. Daarvoor moet je kiezen voor het Wii-menu.
Zie voor de uitleg de video op de site van Nintendo (zie de link).
een jaar geleden
Asterixfan1
een jaar geleden
Ik heb al 23 spellen op de Wii U uitgeprobeerd en die werkten perfect en deze dan weer niet.
LeonardN
een jaar geleden
"Ik heb ernaar gekeken. De disc is zo schoon als maar kan." Ik bedoel niet zozeer schoon, als wel krasvrij.
Vuil en vet kan je wegwassen, krassen/krasjes zijn soms funest. Ook de oudheid van een schijf kan wel eens de oorzaak zijn van falen. https://en.wikipedia.org/wiki/Disc_rot Er zijn grofweg twee mogelijkheden.
1. Het spel is een complete uitzondering en op de een of andere manier niet compatible met de Wii U.
https://www.reddit.com/r/wiiu/comments/n9infa/are_there_any_wii_games_that_specifically_arent/ (uit de forumpost blijkt dat bijna alle Wii spellen compatible zijn, met een handvol randgevallen, zeer onwaarschijnlijk dus))
2. De DVD is op enige wijze beschadigd/niet goed leesbaar (als tenminste de laser van de Wii U nog gewoon goed werkt). Als het optie 1 is zal je een Wii moeten scoren.
Als het optie 2 is zal je een schijf met hetzelfde spel moeten scoren.