Hoe sla je gamegegevens op je computer op?

Ik heb inmiddels best wat grote games op mijn computer staan (vooral Assassin's Creed) maar ik heb hierdoor niet genoeg ruimte om nieuwe games te installeren. Hierom wil ik wat games verwijderen, maar als ik ze opnieuw zou installeren wil ik niet al mijn voortgang kwijt zijn. Ik had ergens een keer gelezen dat je de voortgang apart op je computer ergens op kan slaan, zodat je het niet kwijt bent als je een game verwijdert en opnieuw installeert. Ik heb dit niet terug kunnen vinden, heeft iemand enig idee hoe dit moet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Games
2.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Sommige spellen gebruiken cloud save, in Steam zie je dit aan het wolk icoontje.
Die bewaren dus automatisch je voortgang.

Antwoorden (1)

De gamegegevens Assassin’s Creed staan hier:
C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\savegame\<UplayID>\3539 of
C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\savegame\<UplayID>\4923
Maak een aparte map “Gamedata” en sla de map van het betreffende spel daar op. Het kan overigens zijn dat de data ook na verwijdering nog in de spelmap blijven staan.

Google voor andere spellen op:
[naam spel] save location
om de locatie te achterhalen.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt!
Wat ik nu heb gedaan is een nieuwe map gemaakt genaamd Gamedata, maar moet ik die dan wel in de map <UplayID> laten staan of moet ik die juist op een andere plek zetten? Daarnaast heten ze bij mij niet 4923 of 3539 maar staan er 2, eentje heet 4 en de ander 40. Maakt dit uit of heeft dit gewoon te maken met de versie van de game?
SimonV
3 jaar geleden
Op een andere plek, bijvoorbeeld C:\Gamedata
Kopieer beide mappen daar maar heen (en noteer ergens op welk spel deze mappen betrekking hebben).
Na het opnieuw installeren van het spel kun je deze mappen weer naar de originele plek kopiëren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik snap m. Heel erg bedankt!
LeonardN
3 jaar geleden
Ik weet niet of je het spel legaal gekocht hebt via een site als Steam, maar anders kan je vaak je savegames in de steamcloud op laten slaan.