Verschil in game prijzen

Ik vraag me nu al een tijdje af hoe het kan dat sommige winkels zoveel minder vragen voor een nieuwe game dan de andere. Ik heb het dan niet over een euro of 2 maar tientallen, ik begrijp dat groot inkopen, geen filiaal, weinig personeel etc. invloed heeft op de prijs, maar is dat echt zoveel?

Als je via budgetgaming.nl zoekt, zie je vaak dat een nieuw spel al voor 40 euro gekocht kan worden, terwijl een andere zaak de winkelprijs van 67 euro vraagt. Nu neem ik aan dat er op die 40 euro nog wordt verdient, hebben de winkels dan echt zo'n winstmarge, dacht altijd dat het meeste geld naar de publisher en console (nintendo, ms, sony) zou gaan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

Er zit inderdaad heel veel marge op. Veel spullen zijn 2,2 keer duurder dan de inkoopprijs.

In jouw voorbeeld van 40 en 67 euro zou de inkoopprijs rond de 30 euro kunnen liggen. Als je een onlineshop hebt is die 10 euro meer genoeg.

Voor een winkel zeker niet. De kosten om een winkel uit te baten, personeel, reclame etc. is meer dan je denkt. In de Kalverstraat bvb. kost (volgens BNR nieuwsradio) een winkel per m² 2000 euro per jaar. Reken maar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt waarscheinlijk omdat een winke die ze verkoper verkoopt, een goedkooop adresje heeft in het buitenland. Want in het buitenland zijn meestal de nieuwe spelletjes al eerder uit dan hier in nederland. als je hem daar dus vandaan haalt is hij daar al goedkoper dan hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goedkope games kan je vinden op E-bay USA.De games zijn dan natuurlijk wel uitsluitend in het Engels,maar dit is voor de meeste gamers geen bezwaar toch ?Met de verzendingskosten inbegrepen zijn ze nog goedkoper dan in Nederland en Belgie.Zo heb ik voor mijn kleinzoon "Transformers " versie Nintendo DS gekocht in Amerika voor slechts 14 € verzending inbegrepen.