Meer vragen dan 60 euro zou een te hoge prijs voor de consument worden, minder vragen zou totaal niet (meer) uit kunnen, want de productie- en promotiekosten van een game zijn hoog.
Voorbeelden:
2012 Ghost Recon Future Soldier: 50 miljoen
2014 Destiny: 140 miljoen
2014 Watch Dogs: 68 miljoen

Waarbij productiekosten dus niet alleen de salarissen van het personeel betreffen, maar ook licentiekosten (sport, film, muziek), voice actors, de huur van het kantoor, het maken van de schijfjes en doosjes van het spel, de productie van merchandise zoals shirts en posters, het vervoer van de games naar de winkels, enzovoort.
Plus de promotiekosten. Waar het overgrote deel van het geld in de jaren '90 nog naar de productie ging (pr-budgetten bedroegen hoogstens een paar miljoen), is de verdeling nu compleet anders. EA meldde in 2009 dat ze bij sommige games twee á drie keer zoveel geld aan promotie kwijt waren dan aan de productie, en de productiekosten bedroegen toen al tientallen miljoenen.
Deze situatie is onveranderd. Bekend is het verhaal van Destiny met een totaalbudget van 500 miljoen, waarvan 'slechts' 140 miljoen naar de productie ging.

En zo kun je dus concluderen dat Triple A-games vandaag de dag budgetten van meer dan honderd miljoen nodig hebben om ze te maken en te promoten. En dat bedrag moet terugverdiend worden.