Weet iemand een gemakkelijk te leren game maker voor een 2D afstudeerproject?

Beste mensen,

ik ben al een paar maanden bezig met afstuderen en heb hiervoor een interactief digitaal prentenboek voor kleuters ontworpen. Nu wil ik de tekeningen en figuren graag zo uitwerken dat er een prototype ontstaat om te ervaren hoe de applicatie gaat werken en bewegen.

Weet iemand een vrij eenvoudige methode om een 2D game te maken waarin een achtergrond te zien is met figuren die simpel bewegen wanneer je erop klikt en waarbij je in kan zoomen op scenario's (het verhaal)? Het hoeft dus geen hele ingewikkelde game te worden maar belangrijk is dat ik eigen achtergronden en figuren kan uploaden en erop geklikt kan worden. De volgende link is een voorbeeld van een game die ik bedoel:
https://www.youtube.com/watch?v=61s3QYERreM&t=34s

Het zou me ontzettend helpen met mijn project! Ik heb al verschillende programma's geprobeerd zoals: GameMaker, GameSalad, Stencyl en Unreal. Helaas zijn alle opties of betaald (en dan meteen een paar honderd euro), of 3D of werkt het niet op mijn Macbook. Dus als je iets weet hoor ik het graag, het zou me ontzettend helpen.

Thanks!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Games
1.2K

Het beste antwoord

Als je de prenten hebt kan je eventueel scratch proberen, je kan daar de bestanden uploaden en er beweging in brengen of andere acties laten uitvoeren. Het werkt met een eenvoudige manier van visueel programmeren die zelfs voor kinderen gebruikt wordt. En het is gratis. Je vind ook tutorials online voor wanneer je iets niet begrijpt.
Scratch.mit.edu